جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) همزمان با عید سعید غدیر خم در بوشهر رونمایی شد. \n\nاین ضریح امروز با حضور خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مصلای جمعه بوشهر رونمایی شد. \n\nبه گزارش فکرشهر از  خبرگزاری صداوسیما، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ساخت این ضریح اول مرداد 92، در بوشهر آغاز شد و امروز پس از 26 ماه مراسم پایان ساخت آن به عنوان سند افتخار مردم استان دارالحماسه بوشهر با حضور مسوولان از ستاد عتبات عالیات کشورمان ایرانی و مقام های عراقی برگزار شد. 
کد خبر: ۱۵۲۸۸
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) همزمان با عید سعید غدیر خم در بوشهر رونمایی شد. 

\n\n

این ضریح امروز با حضور خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مصلای جمعه بوشهر رونمایی شد. 

\n\n

به گزارش فکرشهر از  خبرگزاری صداوسیما، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ساخت این ضریح اول مرداد 92، در بوشهر آغاز شد و امروز پس از 26 ماه مراسم پایان ساخت آن به عنوان سند افتخار مردم استان دارالحماسه بوشهر با حضور مسوولان از ستاد عتبات عالیات کشورمان ایرانی و مقام های عراقی برگزار شد. 

\n\n

عبدالرضا مطاف افزود: بدنه این ضریح از چوب ساج بهترین چوب دنیا ساخته شده و در ساخت آن یک تن نقره به کار رفته است. 

\n\n

وی وزن ضریح را چهار تن و 800 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: استادانی از اصفهان و شیراز قلمزنی تاج ضریح را که از جنس مس است، بر عهده داشتند و پس از قلمزنی بر روی تاج روکشی از طلا کار شد. 

\n\n

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان این‌که علاوه بر استادان، 100خادم افتخاری در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) مشارکت داشتند، افزود: ضریح بعدازظهر روز سیزدهم مهر در بوشهر و سپس در دیگر شهرهای استان گردانده و آنگاه از خوزستان و ایلام می‌گذرد تا به عراق و کربلای معلی برسد. 

\n\n

مطاف با اشاره به این‌که مردم استان بوشهر 35 میلیارد ریال برای ساخت ضریح کمک کردند،گفت: مردم استان بوشهر برای ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) 6 کیلوگرم طلا و 17 میلیارد ریال وجه نقد هدیه دادند. 

\n\n

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با تاکید بر این‌که هزینه ساخت این طرح به طور کامل با مشارکت مردم تامین شده و از هیچ اعتبار دولتی استفاده نشده است، افزود: البته 6 تا هفت میلیارد ریال دیگر بایدتامین شود تا بدهی‌مان برای ساخت این ضریح به ستاد عتبات عالیات پرداخت شود. 

\n\n

وی گفت: تا کنون 12 تیم 30 تا 55 نفره برای بازسازی اماکن متبرک عراق به این کشور اعزام شده اند. 

\n\n

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از 2 طرح جدید ساخت اماکن متبرک خبر داد که قرار است به همت مردم استان بوشهر ساخته شود؛ یکی نیم ضریح مرقد مطهر امام حسین(ع) و دیگری ضریح حضرت قاسم(ع) است. 
\nوی ابراز امیدواری کرد که دهه اول محرم اجرای این 2 طرح آغاز شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر