چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مردم سرزمین آب و آفتاب از کمبود ویتامینی رنج می‌برند که آفتاب منبع سرشار آن است. \n\nبه گزارش فکرشهر، آفتاب منبع سرشار ویتامین دی است و پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای کسب این ویتامین دقایقی از روز را در برابر نور آفتاب قرار بگیرند. با این وجود مردمان استانی که آفتاب در بیشتر ایام سال با تمام توان در آن می‌تابد این ویتامین را در بدنشان کم دارند. چون مردم در روزهای آفتابی کمتر در فضای باز حاضر می‌شوند.\n\nدر همین زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته است: مردم این استان با وجود گرمای شدید و نور آفتاب مناسب، 95 درصد کمبود ویتامین دی دارند.
کد خبر: ۱۵۴۰۵
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: مردم سرزمین آب و آفتاب از کمبود ویتامینی رنج می‌برند که آفتاب منبع سرشار آن است. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، آفتاب منبع سرشار ویتامین دی است و پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای کسب این ویتامین دقایقی از روز را در برابر نور آفتاب قرار بگیرند. با این وجود مردمان استانی که آفتاب در بیشتر ایام سال با تمام توان در آن می‌تابد این ویتامین را در بدنشان کم دارند. چون مردم در روزهای آفتابی کمتر در فضای باز حاضر می‌شوند.

\n\n

در همین زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته است: مردم این استان با وجود گرمای شدید و نور آفتاب مناسب، 95 درصد کمبود ویتامین دی دارند.

\n\n

دکتر علیرضا رئیسی کم تحرکی، مصرف خوراکی‌های بی ارزش و مصرف دخانیات را از دیگر مشکلات حوزه سلامت در استان عنوان کرد و افزود: مردم استان بوشهر به خصوص زنان استان در استفاده از دخانیات به ویژه قلیان جزء استان‌های اول کشور هستند.

\n\n

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی گفت: استان بوشهر در منطقه ناامن غذایی قرار دارد و تلاش می شود با تنظیم سند امنیت غذایی و آموزش مصرف غذای سالم فرهنگ تغذیه سالم در آن نهادینه شود.

\n\n

وی توجه به بهداشت را مهم تر از درمان عنوان کرد و افزود: توسعه مراکز درمانی و اضافه کردن تخت‌ها شاخص خوبی برای موفقیت حوزه بهداشت و درمان نیست،موفقیت ما زمانی است که بتوانیم از گسترش بیماری‌هایی مانند دیابت، تالاسمی، کلیه و قلبی و عروقی پیشگیری کنیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر