سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: گیره هوشمند لباس Peggy به پیش‌بینی وضعیت هوا پرداخته و در صورت وجود شانس بارش باران به کاربر برای جمع‌آوری لباس‌ها از روی بند هشدار می‌دهد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا به نقل از News.com، شرکت سازنده مواد شوینده Omo از مفهوم اینترنت اشیا برای طراحی نخستین گیره هوشمند استفاده کرده که از چند حسگر و اطلاعات هواشناسی محلی برای آگاه کردن کاربر از خشک شدن لباس‌ها و احتمال بارش باران استفاده می‌کند.
کد خبر: ۲۱۷۶۳
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: گیره هوشمند لباس Peggy به پیش‌بینی وضعیت هوا پرداخته و در صورت وجود شانس بارش باران به کاربر برای جمع‌آوری لباس‌ها از روی بند هشدار می‌دهد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا به نقل از News.com، شرکت سازنده مواد شوینده Omo از مفهوم اینترنت اشیا برای طراحی نخستین گیره هوشمند استفاده کرده که از چند حسگر و اطلاعات هواشناسی محلی برای آگاه کردن کاربر از خشک شدن لباس‌ها و احتمال بارش باران استفاده می‌کند.

\n\n

فناوری Peggy شبیه به یک گیره لباس بزرگ است اما در درون آن حسگرهای نور، دما و رطوبت به همراه یک تراشه وای‌فای و باتری لیتیوم یونی قرار دارد. با جمع‌آوری اطلاعات از این حسگرها و برقراری ارتباط با اینترنت،‌ این گیره به بررسی شرایط آب‌وهوایی پرداخته و یک پیام هشدار به گوشی هوشمند کاربر در زمان ابری شدن هوا می‌فرستد.

\n\n

اگرچه این تنها یک بخش از دیدگاه Omo برای شستن لباس در عصر اینترنت اشیا است. این برنامه همچنین از دانش هواشناسی خود برای اطلاع‌رسانی به کاربر در مورد بهترین زمان برای شستن لباس استفاده کرده، در زمان پایان یافتن شستشو پیام فرستاده و مدت زمان خشک شدن لباس‌ها را با توجه به شرایط آب‌وهوایی موجود اعلام می‌کند.

\n\n

از دیگر توانایی‌های گیره Peggy این است که به کاربر در مورد صاف شدن آسمان و امکان انجام یک فعالیت بیرون از خانه برای خانواده خبر می‌دهد.

\n\n

نمونه پیش ساخت این فناوری اکنون در حال آزمایش است و قیمت احتمالی آن دهها دلار پیش‌بینی شده است. نمونه کنونی به شارژ مجدد روزانه با یو‌اس‌بی برای کاربری نیاز داشته و شرکت قصد دارد عمر باتری آنرا پیش از رونمایی تجاری آن افزایش دهد.

\n\n

1460971433560_1.jpg

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر