جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به تازگی مسئولان استان از رتبه دومی بوشهر در سطح کشور در زمینه اتمام پروژه های عمرانی سال 93 سخن گفته اند که به نظر می رسد با واقعیت های موجود سازگاری ندارد، از این رو توقع می رود برای اقناع افکار عمومی در این خصوص شفاف سازی شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر چندی پیش در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: علی‌رغم محدویت‌های مختلف بودجه‌ای در سطح کشور، این استان در جذب بودجه ها شرایط مطلوبی داشت.\n\n
کد خبر: ۲۱۹۴۷
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: به تازگی مسئولان استان از رتبه دومی بوشهر در سطح کشور در زمینه اتمام پروژه های عمرانی سال 93 سخن گفته اند که به نظر می رسد با واقعیت های موجود سازگاری ندارد، از این رو توقع می رود برای اقناع افکار عمومی در این خصوص شفاف سازی شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر چندی پیش در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: علی‌رغم محدویت‌های مختلف بودجه‌ای در سطح کشور، این استان در جذب بودجه ها شرایط مطلوبی داشت.

\n\n

\n\n

خبرگزاری مهر به نقل از استاندار بوشهر عنوان کرد: در سال ۹۳ استان بوشهر از نظر تخصیص اعتبار طرح‌های عمرانی با ۸۰ درصد رتبه اول و از نظر پروژه‌های خاتمه یافته با ۸۹ درصد اتمام طرح‌ها رتبه دوم را در میان 31 استان کشور کسب کرده است.

\n\n

مصطفی سالاری این آمار را به استناد مرکز نظارت بر پروژه‌های عمرانی کشور اعلام نمود و ادامه داد که وضعیت استان در اجرای پروژه های عمرانی در سال ۹۴ مطلوب بوده است.

\n\n

ابهام در آمار و ارقام

\n\n

با توجه به حجم پروژه های ریز و درشت باقی مانده در استان و کلی گویی صورت گرفته پیرامون این آمار، انتظار می رود به شکل شفاف تری جزییات این رتبه بندی تشریح شود.

\n\n

به نوشته هفته نامه «پیغام»، در آمار ارائه شده در سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر عنوان شده که «این استان در سال 93 از میان 2479 پروژه عمرانی موفق شده است 89 درصد از این تعداد را به پایان برساند و از این نظر مقام نخست را در زمینه تحقق پروژه های عمرانی کسب کرده است.»

\n\n

در گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که تنها به صورت آمار و ارقام کلی و در قالب چند جدول ارائه شده، مشخص نشده که این حجم از پروژه های به تحقق رسیده که بیش از 2000 مورد را در بر می گیرد، شامل چه پروژه هایی می شوند.

\n\n

همچنین به نظر می رسد طرح چنین ادعایی با برخی از پروژه های مهم و اولویت دار به سرانجام نرسیده در سال های گذشته ناسازگار است؛ نظیر اتمام پروژه چهاربانده کردن جاده گناوه و دیلم که همچنان قربانی می گیرد، تکمیل پروژه چهاربانده کردن جاده شیراز بوشهر که هنوز در دست اجراست، عدم اتمام پروژه ورزشگاه 15 هزارنفری بوشهر با وجود وعده های پیوسته، عدم اتمام پروژه دانشکده هنر و معماری بوشهر علی رغم وعده های پی درپی و همچنین افتتاح نصفه و نیمه پروژه دهکده گردشگری.

\n\n

این موضوع از آن روی اهمیت دارد که استاندار بوشهر در سه سال تصدی اش، همواره پروژه های مذکور و مانند ـن (راه آهن و آزادراه بوشهر) را جزء طرح های اولویت دار خود عنوان کرده است. بر این اساس حتی در صورت صحت ادعای به خاتمه رسیدن بیش از 2000 پروژه در استان بوشهر، به نظر می رسد که مسئولان استان در به سامان رساندن پروژه ها، اولویت های مورد نظرشان را نیز رعایت نکرده اند. 

\n\n

احتمال محاسبه پروژه های شهرداری ها در آمار و ارقام اعلام شده

\n\n

ادعای کسب مقام نخست استان در تحقق پروژه های عمرانی با وجود نیمه تمام ماندن بخشی از مهم ترین طرح های عمرانی استان، این احتمال را تقویت می کند که مسئولان، طرح های عمرانی انجام شده توسط برخی از شهرداری های استان را نیز در ردیف پروژه های تحقق یافته خود قرار داده و از این طریق در مقام نخست و بالاتر از استان های توسعه یافته و برخورداری همچون تهران، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و یزد قرار گرفته اند.

\n\n

در چنین صورتی می توان به صحت و اصالت چنین آمار و ارقامی تردید جدی وارد کرد، زیرا مقایسه پیشرفت های درون شهری مربوط به پروژه های شهرداری استان های یاد شده با استان بوشهر به خوبی فاصله های موجود را آشکار خواهد ساخت. 

\n\n

بر این اساس از مسئولان استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انتظار می رود جهت رفع تردیدها و ابهامات درباره تحقق 90 درصدی پروژه های عمرانی در سال 93 که اتمام بیش از 2000 پروژه را شامل می شود، دست کم فهرستی از مهم ترین پروژه های به اتمام رسیده را برای اقناع افکار عمومی استان منتشر کنند.

\n\n

منبع:خلیج فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر