جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: ۳۵۰۰ خانوار عشایر کوچ‌رو استان بوشهر در مناطق قشلاقی مستقر شدند.به گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی صبح شنبه در آئین استقبال از عشایر در مناطق قشلاقی استان بوشهر اظهار داشت: عشایر نقش بسیار مهمی در تولید و اقتصاد دارند و محصولات لبنی و گوشتی و همچنین صنایع دشتی از مهمترین تولیدات عشایر است.وی با اشاره به استقرار سه هزار و۵۰۰ خانوار عشایر کوچ‌رو استان بوشهر در مناطق قشلاقی استان، خاطرنشان ساخت: فصل قشلاق عشایر در مناطق مختلف استان بوشهر هفت تا هشت ماه از سال است.
کد خبر: ۷۴۰۲
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: ۳۵۰۰ خانوار عشایر کوچ‌رو استان بوشهر در مناطق قشلاقی مستقر شدند.

به گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی صبح شنبه در آئین استقبال از عشایر در مناطق قشلاقی استان بوشهر اظهار داشت: عشایر نقش بسیار مهمی در تولید و اقتصاد دارند و محصولات لبنی و گوشتی و همچنین صنایع دشتی از مهمترین تولیدات عشایر است.

وی با اشاره به استقرار سه هزار و۵۰۰ خانوار عشایر کوچ‌رو استان بوشهر در مناطق قشلاقی استان، خاطرنشان ساخت: فصل قشلاق عشایر در مناطق مختلف استان بوشهر هفت تا هشت ماه از سال است.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر در ادامه به شرایط اقلیمی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: آب و علوفه از مهمترین نیازهای عشایر در مناطق قشلاقی استان بوشهر در این فصل است.

ابراهیمی تامین آب شرب و تانکرهای ثابت آب به عشایر را به عنوان یکی از نیازهای اساسی عشایر استان عنوان کرد و افزود: برق‌رسانی و آبرسانی و همچنین بازگشایی راه‌های عشایری را به عنوان یک ضرورت عنوان کرد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان نیز از تخصیص اعتبارات مناسب برای نگهداری راه‌های عشایری، آبرسانی سیار و برق رسانی به عشایر خبر داد و بیان داشت: از همه ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات مناسب به عشایر استفاده خواهیم کرد.

عبدالحمید کریم‌آزاد در ادامه با اشاره به فعالیت ۷۰ درصد از عشایر استان بوشهر در شهرستان دشتستان، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات مناسب، ظرفیت‌های شهرستان دشتستان برای حضور و اسکان عشایر در این شهرستان فراهم شده است.

منبع:مهر

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر