پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: ورود بخش خصوصی در میراث فرهنگی/ مردم برای منازلشان مراقب بگذارند/ شهردار تنگ ارم بزودی تعیین تکلیف می شود/ مهم ترین برنامه های فرمانداری دشتستان برای سال 94/ شاید برازجان چند ارامستانی شود...
کد خبر: ۱۰۳۸۹
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان در جمع خبرنگاران استان، گفت: رسانه ها نقش بسزایی در توسعه پایدار دارند و بزرگ ترین رسالت در اطلاع رسانی بر دوش رسانه های جمعی می باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، وی با بیان این که با روی کار آمدن تکنولوژی، سرعت مخابره اخبار نیز بالا رفته است، افزود: در سال قبل و قبل تر به خاطر مسایلی که بر کشور حاکم بود شرایط خوبی نداشتیم ولی با همت دولت تدبیر و امید و حمایت مقام معظم رهبری وضعیت بهتر شده است.

\n\n

ارسلان زارع ادامه داد: تورم افسار گسیخته که در دولت قبل به وجود آمده بود کنترل گردیده و بازار در این روزها ملتهب نیست.

\n\n

فرماندار دشتستان اضافه کرد: با تلاش تیم مذاکره کننده، در سیاست خارجه توانستیم از شدت و اضافه شدن تحریم های ظالمانه جلوگیری کنیم.

\n\n

زارع افزود: در سال 93 شاهد پویایی بیشتر استان بوشهر بودیم و استاندار محترم توانست شرایط بودجه ای خوبی برای استان رقم بزند.

\n\n

آرامش و نشاط و امنیت در دشتستان حاکم شد 

\n\n

وی پیرامون وضعیت شهرستان دشتستان در سالی که گذشت، گفت: در عرصه عمومی و اجتماعی، آرامش و نشاط و امنیت در شهرستان حاکم شد و به طور کل در سال 93 همه شاخص های امنیتی دشتستان رو به بهبود گذاشته است.

\n\n

ارسال زارع ادامه داد: در سال جاری مبلغ 187 میلیارد تومان اعتبار اعم از ملی و استانی به دشتستان رسید و در پروژه های عمرانی نیز شاهد افزایش 3 برابری اعتبارات بودجه ای بودیم ضمن این که به طور میانگین 70 درصد اعتبارات تخصیص داده شده است.

\n\n

فرماندار دشتستان اضافه کرد: اعتبارات عمرانی در حوزه های مختلف نزدیک به 80 میلیارد تومان بوده است و پروژه هایی مانند سد دالکی، برق رسانی و ... با این مبلغ به انجام رسیده است.

\n\n

\n\n

مشکل آب را با برنامه ریزی، مدیریت خواهیم کرد

\n\n

وی پیرامون وضعیت آب دشتستان و بی نظمی جیره بندی ها، گفت: 90 درصد آب مورد نیاز شهرستان وارداتی است که عمدتا از کازرون تامین می شود و امسال به دلیل بارش کم باران، ذخیره منابع آبی آن ها کاهش چشمگیری داشته است و با برنامه ریزی این روند را مدیریت خواهیم کرد البته مردم نیز باید کمک کنند.

\n\n

زارع ادامه داد: مشکل سال گذشته آب شهری فرسودگی لوله ها بود که بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار به این موضوع اختصاص دادیم و بیش از 80 درصد آن نیز جذب شده است و امیدواریم پس از رفع این موارد مردم کمک کرده و در مصرف بهینه کوشش کنند.

\n\n

دشتستان 8 سالن نیمه تمام دارد

\n\n

فرماندار دشتستان در توضیحاتی پیرامون سالن های ورزشی شهرستان گفت: بدون این که قصد نقد داشته باشیم، مصوباتی در دولت قبل مطرح شد که با اعتبارات سنخیتی نداشت و ما در این دولت با اماکنی روبرو بودیم که کلنگ زده شده بود اما پیشرفت فیزیکی زیادی نداشت.

\n\n

زارع ادامه داد: در دشتستان 8 سالن نیمه تمام وجود داشت که 4 سالن در سال 93 به پایان رسید و بقیه نیز در سال 94 و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه برخی سالن های موجود نیز نیاز به ترمیم و تعمیر داشتند که به هر کدام مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار اختصاص گردید.

\n\n

وی اضافه کرد: نه تنها در شهرستان و استان ما بلکه در تمام کشور فعالیت های ورزشی باشگاهی کمتر از قبل شده است ولی با برنامه ریزی انجام شده با رییس اداره ورزش و جوانان و تشکیل کمیته ها و برگزاری جلسات و آسیب شناسی پیش بینی می کنیم که در سال 94 فوتبال و در کل ورزش شهرستان شرایط بهتری داشته باشد.

\n\n

\n\n

اعتقاد راسخ به پاسخگو بودن مسئولین دارم

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع، پیرامون تخصیص اعتبار به بخش ها گفت: بر اساس شاخص ها  و تکمیل پروژه ها اعتبارات را اولویت بندی کردیم و حتی در مواردی بیشتر از اعتبار بودجه اختصاص دادیم و همین رویکرد را در سال 94 نیز دنبال خواهیم کرد.

\n\n

فرماندار دشهرستان دشتستان افزود: اعتقاد راسخ به پاسخگو بودن مسئولین دارم و در شورای اداری نیز مطرح کرده ام و گفتم اداراتی که روابط عمومی ندارند، این بخش را اضافه کنند.

\n\n

آمادگی برای استقبال از میهمانان نوروزی

\n\n

ارسلان زارع درباره وضعیت میراث فرهنگی و اماکن تاریخی دشتستان گفت: اعتبار یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی برای این سازمان در نظر گرفته شده بود که 925 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

\n\n

وی ادامه داد: از این مبلغ 480 میلیون تومان برای پل و کاروانسرای مشیر در نظر گرفته شده بود که 308 میلیون تومان تخصیص داده شد و 226 میلیون تومان آن به کاروانسرا اختصاص داده شد.

\n\n

دکتر زارع، با اشاره به آماده سازی 70 مدرسه با ظرفیت 500 کلاس و 150 چادر و 380 آلاچیق در پارک ها برای اسکان میهمانان نوروزی، گفت: در هر 9 شهر حداقل یک پارک برای اقامت در نظر گرفته شده و تجهیز شده و نمازخانه و پارکینگ آن هم فراهم است.

\n\n

ورود و فعال کردن بخش خصوصی در میراث فرهنگی

\n\n

وی پیرامون وضعیت آثار باستانی دشتستان نیز اظهار داشت: دشتستان با بیشترین آثار ثبت شده ی تاریخی، رکورددار استان بوشهر است و یکی از شهرستان های پر جاذبه به لحاظ گردشگری است؛ اما خب چون زیرساخت های ان در سال های گذشته به نحو شایسته انجام نشده، نتوانسته ان چنان که در خور شان است، پذیرای گردشگران باشد.

\n\n

ارسلان زارع ادامه داد: بدین منظور تلاش کردیم با تامین اعتبار، امکانات برخی مناطق گردشگری که آسیب دیده بودند را ترمیم کنیم تا پذیرای میهمانان باشند.

\n\n

وی افزود: البته ما برنامه هایی داریم که شرایطی فراهم کنیم تا میهمانان به خصوص گردشگران خارجی به دشتستان بیایند و یکی از ان راه ها، ورود و فعال کردن بخش خصوصی است؛ برای نمونه واگذاری کاروانسرای مشیرالملک به بخش خصوصی.

\n\n

فرماندار دشتستان ابراز داشت: مردم مهمان نواز دشتستان، می توانند با کمک سمن ها و افزایش تبلیغات، برای شناسایی شهرستان کمک کنند و میراث فرهنگی هم قصد دارد مکان هایی که جذب گردشگر بیشتری دارد را مطالعه کند و ما هم قصد داریم تامین اعتبار کنیم تا شرایط برای ورود میهمانان فراهم شود.

\n\n

مردم هم برای منازلشان مراقب بگذارند

\n\n

این مسئول، از نظارت بر نانوایی ها و رستوران ها توسط بهداشت و درمان و مراکز مربوطه نیز خبر داد و گفت: در همین راستا، چندیدن نانوایی هم تعطیل شده و یا جریمه ی نقدی شده اند.

\n\n

زارع، با بیان این که سرقت در دشتستان به نسبت مشابه سال قبل کاهش داشته، اضافه کرد: در ایام نوروز هم مراقبت ها و گشت ها تداوم خواهد داشت و خوب است که مردم خودشان هم تمهیداتی را در نظر گرفته و اگر سفر می روند، کسی را برای مراقبت از منزلشان بگذارند.

\n\n

\n\n

اعتقاد فرمانداری درباره مشکل اخیر شورا و شهرداری برازجان

\n\n

فرماندار با تاکید بر فعالیت بیشتر شوراهای شهر و روستا در مسائل مربوط به خود گفت: شورای شهر برازجان نیز مانند سایر شهرهای ایران ممکن است اختلافاتی داشته باشند اما در مسائل کلی همگرایی داشته و دارند.

\n\n

زارع ادامه داد: در مشکل اخیر پیش آمده بین شورا و شهرداری ما اعتقادمان بر دخالت نکردن و نظارت داشتن است و امروز می بینیم که شورا جلسات خود را به طور مرتب برگزار می کند و شهردار نیز در حال انجام کارهای خود می باشد.

\n\n

شهردار تنگ ارم بزودی تعیین تکلیف خواهد شد

\n\n

فرماندار دشتستان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بازسازی جاده ی بخش ارم گفت: اگر قرار باشد جاده این بخش درست شود اعتبار چند میلیاردی نیاز است که فعلا شرایط مهیا نیست ولی در سال آینده بودجه ای برای ترمیم آن در نظر گرفته شده است و در خصوص شهردار تنگ ارم نیز بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

\n\n

وی اضافه کرد: 5 میلیارد ریال برای راه شاه پسرمرد که تاکنون 200 میلیارد ان تخصیص یافته و در سال آینده تکمیل خواهد شد.

\n\n

مهم ترین برنامه های فرمانداری برای سال 94

\n\n

فرماندار دشتستان پیراممون مهم ترین برنامه های خود برای سال 94 نیز گفت: مهم ترین برنامه ی ما در سال 94، تثبیت امنیت و آرامش اجتماعی دشتستانف حفظ شرایط موجود اجتماعی و حتی افزایش شاخص های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی شهرستان است و تلاش برای بهبود سطح رفاه اجتماعی و امکانات زندگی مردم و شرایط اشتغال و در موضوع برنامه های عمرانی هم تکمیل طرح های نیمه تمام، تقویت اجرای پروژه های بزرگی که در دشتستان است و افزایش فعالیت های سازمان های مردم نهاد و گروه های سیاسی برای حضور پرشور در انتخابات می باشد.

\n\n

کسانی که مخالف آرامستان جدید هستند، تاکنون محل مناسبی پیشنهاد نداده اند

\n\n

به گزارش فکرشهر، وی در پاسخ به سوالی درباره ی وضعیت محل جدید آرامستان برازجان نیز اظهار داشت: موضوع احداث آرامستان برازجان، از سال ها قبل مورد بررسی و مطالعه بوده و در سال جاری شاهد استمرار فعالیت شهرداری و پیمانکار برای احداث آرامستان جدید بوده ایم.

\n\n

دکتر زارع افزود: با این که روی محل کنونی آرامستان جدید همواره حرف و حدیث هایی بوده ولی تاکنون نتوانسته اند محل مناسب دیگری که بتواند جایگزین شود را پیشنهاد دهند.

\n\n

وی ادامه داد: در سال جاری با پیشنهادات دیگری هم روبرو بوده ایم که مورد مشورت مسئولین محلی، فرمانداری، نماینده ی محترم مردم در مجلس، امام جمعه ی محترم، شورای اسلامی شهر قرار گرفت و حتی بازدیدهای مشترکی توسط عده ای از عزیزان صورت گرفت اما گزینه های پیشنهادی هم هر کدام مشکلاتی داشتند و به جمع بندی رسیده نشد که پروژه متوقف شود.

\n\n

شاید برازجان چند ارامستانی شود

\n\n

دکتر زارع اضافه کرد: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که فاز اول این طرح برای سال های نزدیک انجام شود و ما همچنان این موضوع را باز گذاشته ایم که اگر گزینه ای باشد که از لحاظ فنی و شرایط اجتماعی پاسخگو باشد و گزینه ی بهتری باشد، ما بتوانیم ادامه ی این زمین ها را طبق طرح متخصصین شهرسازی پیش ببریم و گزینه ی دیگری برای ارامستان ایجاد کنیم؛ مانند بسیاری از شهرها که چند آرامستان در اطراف شهر دارند.

\n\n

وی در پاسخ به وضعیت سینما و فوتبال در برازجان نیز گفت: انجمن سینمای جوان کشور قول داد که 100 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز سینمای جوان برازجان و تبدیل شدن به سینما پرداخت کند که بودجه ی آن صد درصد تخصیص داده شده و بزودی این مکان راه اندازی خواهد شد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر