جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۰۵۵
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: تلاش ما تسریع در رفع موانع تولید در عسلویه است، زیرا این منطقه نقش موثری در زندگی مردم دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی کامیار در نشست با مدیران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: عسلویه با تولید ۷۵ درصد انرژی کشور یکی از مناطق مهم است که با توجه به شعار سال باید برای حمایت از تولید و پشتیبانی از آن و مانع زدایی تلاش شود.
 
وی ادامه داد: این منطقه از زیرساخت‌های مهم در زمینه تولید است و تلاش دیوان محاسبات تسریع در رفع موانع تولید است، زیرا این منطقه نقش موثری در زندگی مردم دارد.
 
مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور هم با بیان اینکه اصل مهم‌رسی در دیوان محاسبات مبتنی برآمایش سرزمین، منطقه و استان است، افزود: در هر استان براساس چالش‌ها و ظرفیت‌ها اولویت‌بندی می‌شود تا مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.
 
روح الله اکبری افزود: یکی از موارد نظارتی در استان‌ها شرکت‌های دولتی واقع در هر استان است که برخی از آن‌ها شرکت‌های دولتی بزرگ و ملی و برخی دیگر استانی و منطقه‌ای هستند که رسیدگی و نظارت بر آن‌ها در هر استان انجام می‌شود.
 
وی گفت: در بودجه ۱۴۰۰، ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه دستگاه‌ها و ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی بوده است که نشان می‌دهد اموال عمومی بسیاری دراختیار این شرکت هاست پس باید نظارت‌ها را هدفمند کنیم تا موجب توسعه کشور، استان و شهرستان‌ها شویم و مدیران ما هم باید در قسمت دستگاه‌ها و هم در قسمت شرکت‌ها  باید حضور میدانی داشته باشند و در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید اقدام کنند.
 
سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: منطقه اقتصادی انرژی پارس یک مجموعه عملیاتی است و در هنگام عملیات و تولید با حداکثر فشاری که وجود دارد باید توجه ویژه‌ای به رعایت قوانین و مقررات داشته باشیم که نظارت و راهنمایی دیوان محاسبات در این زمینه بسیار موثر و کارگشاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر