جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۰۵۸
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: رزمایش ترکیبی قطع برق، جست و جو، امداد و نجات، اطفای حریق در خشکی و دریا و مقابله با اقدامات خرابکارانه با مشارکت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سیاوش ارجمند زاده که به عنوان فرمانده مانور در این تمرین حضور داشت، افزود: این مانور با شرکت نمایندگان ۸ بندر جنوبی و شمالی کشور، نمایندگان سازمان بنادر، نماینده راه و شهرسازی و نماینده پدافند غیر عامل کشور برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه این تمرین جدید مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، امسال در سه بندر امام خمینی، امیرآباد و بوشهر برگزار شده است، هدف از این مانور را تمرین وحدت، هماهنگی و سلسله مراتب فرماندهی، اجرای صحیح کد‌های ارتباطی و مکالمات رادیویی استاندارد بین فرماندهان و تمرین جابه جایی سه فرماندهی عملیات متفاوت همزمان در یک حادثه عنوان کرد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: سرعت عمل، واکنش به موقع و تصمیم گیری صحیح در شرایط بروز خطر و حریق نیز در این تمرین مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
وی اضافه کرد: مانور آلودگی، جست و جو و نجات و اطفاء حریق به صورت ترکیبی انجام شد و به نظر می‌رسد با توجه به دوره‌های اول برگزاری این مانور، کاستی‌هایی وجود داشته باشد که نیاز به ارتقاء دانش وجود دارد.
 
ارجمند زاده گفت: تعداد کل سوانح دریایی امسال ۳۲ مورد بوده که ۲۰ مورد لنج باری ۳ مورد لنج صیادی و ۹ مورد در سایر شناور‌ها رخ داده است و کل نفراتی که نجات یافته اند ۳۹۳ نفر بوده و دو نفر هم فوت کرده‌اند.
 
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور هم گفت: مانور یک شبیه سازی از یک اتفاق و حادثه است که ممکن به صورت واقعی اتفاق بیفتد بنابراین برای آمادگی و مشخص شدن وظایف نیازمند تمرین هستیم.
 
چنگیز جواد پور افزود: بنادر به لحاظ اهمیت که دروازه اصلی ورود کالا و نیازمند ارتقاء سطح ایمنی هستند و این تمرین  به آمادگی همکاران ما کمک خواهد کرد.
 
وی گفت: این تمرین را بر اساس استاندارد‌های جدید بین‌المللی جدید در بنادر ابلاغ کردیم و امیدواریم که به سطح ارتقاء ایمنی و کیفیت بنادرکمک کند.
 
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: بنادر کشور تجهیزات ایمنی مناسبی دارند و در بحث ایمنی حریق در خشکی و دریا خوشبختانه تجهیزات مناسبی داریم و یکی از وظایف ما حفاظت از کالاهاییست که در بنادر است.
 
وی همچنین در خصوص برگزاری تمرین آمادگی در بندر بوشهر گفت: با اجرای این تمرین تجربه همکاران افزایش می‌یابد و ما مرحله به مرحله ترکیب  تمرین‌ها را بیشتر و شرایط را سخت‌تر می‌کنیم تا همکاران تجربیات بهتری را کسب کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر