جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشکلات مالی باعث شده تا تیمهای ریشه‌دار فوتبال بوشهر نتوانند در رقابت با تیم های متمول عرض اندام کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، به اعتقاد خیلی‌ها، توپ فوتبال برای اولین بار در کشور در بوشهر به زمین خورد و این استان سابقه‌ای بس طولانی در این رشته ورزشی دارد ولی این سوابق، امروز برای فوتبال استان آب و نان نمی‌شود.\n\nبوشهر تیم‌های بزرگی را در سطح فوتبال کشور داشته است ولی امروز تیم‌های فوتبال این استان یا از سطح اول فوتبال کشور دور شده اند و یا اینکه در حال دور شدن از این سطح هستند.
کد خبر: ۱۰۶۹۹
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: مشکلات مالی باعث شده تا تیمهای ریشه‌دار فوتبال بوشهر نتوانند در رقابت با تیم های متمول عرض اندام کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، به اعتقاد خیلی‌ها، توپ فوتبال برای اولین بار در کشور در بوشهر به زمین خورد و این استان سابقه‌ای بس طولانی در این رشته ورزشی دارد ولی این سوابق، امروز برای فوتبال استان آب و نان نمی‌شود.

\n\n

بوشهر تیم‌های بزرگی را در سطح فوتبال کشور داشته است ولی امروز تیم‌های فوتبال این استان یا از سطح اول فوتبال کشور دور شده اند و یا اینکه در حال دور شدن از این سطح هستند.

\n\n

شاهین بوشهر که روزگاری توانسته بود شور و هیجان را به سطح اول فوتبال کشور بیاورد و هواداران این تیم در سطح لیگ برتر زبانزد بودند، این روزها در لیگ دسته سوم فوتبال کشور دست و پا می‌زند.

\n\n

ایرانجوان بوشهر نیز که در سال‌های اخیر همواره یکی از مدعیان قهرمانی لیگ دسته اول و مدعی صعود به لیگ برتر بوده است، مشکلات مالی امانش را بریده است و نمی‌تواند شانسی برای قهرمانی و صعود داشته باشد.

\n\n

علی رغم ظرفیت‌های بالایی که در فوتبال استان بوشهر وجود دارد، حمایت چندانی از این فوتبال نمی‌شود و تیم‌های فوتبال استان بوشهر همگی از عدم تامین مالی می‌نالند و البته صدایشان هم به جایی نمی‌رسد.

\n\n

در روزگاری که تیم‌های صنعتی همچون سپاهان اصفهان و نفت تهران و فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز، حرف اول را در فوتبال ایران می‌زنند، استان صنعتی بوشهر جایگاهی در این بین ندارد.

\n\n

استان بوشهر قطب صنعت و اقتصاد کشور است؛ تولید بخش عمده گاز کشور، صادرات کل نفت کشور، وجود نیروگاه اتمی و ظرفیت‌های بیشمار صنعتی و اقتصادی باعث نشده است که این صنایع حمایتی از فوتبال این استان داشته باشند.

\n\n

هر چند برخی صنایع از جمله پارس جنوبی حمایت‌هایی را از برخی تیم‌های فوتبال و فوتبال ساحلی و دیگر رشته‌های ورزشی استان داشته‌اند، ولی تیم‌های ریشه‌دار فوتبال بوشهر همچنان در انتظار حمایت صنایع هستند.

\n\n

حمایتی که می‌تواند باعث حضور نمایندگان استان بوشهر در سطح اول فوتبال کشور شده و بار دیگر نشاط را به ورزشگاه‌های استان و حتی کشور بیاورد.

\n\n

مشکلات مالی امان ایرانجوان را بریده است

\n\n

سرمربی تیم فوتبال ایران جوان بوشهر که در لیگ دسته اول فوتبال ایران حضور دارد در گفتگو با مهر اظهار داشت: متاسفانه مشکلات بسیار زیادی روبرو هستیم و امکانات بسیار کمی را برای مقابله با حریفان خود در اختیار داریم.

\n\n

غلامرضا دلگرم به برخی از مشکلات مالی این تیم اشاره کرد و بیان داشت: بازیکنان ما هم اکنون تنها 10 درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند و این موضوع باعث می‌شود که نتوانیم در مسابقات عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

\n\n

وی خواستار حمایت همه مسئولان از این تیم شد و اضافه کرد: مسائل و مشکلات تیم خود را بارها و بارها اعلام کرده‌ایم ولی متاسفانه مسئولان یا صدای ما را نمی‌شنوند و یا اینکه حاضر به کمک نیستند.

\n\n

سرمربی تیم فوتبال ایران جوان بوشهر تاکید کرد: ایرانجوان بوشهر از تیم‌های ریشه دار فوتبال بوشهر است و ما تلاش کردیم که با تکیه بر بازیکنان بومی این تیم را راهی لیگ برتر کنیم ولی مورد حمایت قرار نگرفتیم.

\n\n

دلگرم افزود: تیم ما متاسفانه از کمترین امکانات هم محروم است و در این شرایط گام به مسابقات می‌گذاریم و با حریفانی مسابقه می‌دهیم که دارای امکانات بالایی هستند و علی رغم دریافت مطالبات خود، پاداش‌های زیادی نیز دریافت می‌کنند.

\n\n

مشکلات فوتبال بوشهر را پایانی نیست

\n\n

تیم ایرانجوان بوشهر که در ابتدای فصل بخت بالایی برای قهرمانی در این گروه و صعود به لیگ برتر داشت، حالا باید تلاش کند که در لیگ بماند و به دسته پائین‌تر سقوط نکند.

\n\n

شاهین بوشهر نیز که پس از حضور در لیگ برتر فوتبال کشور توانسته بود جایگاه فوتبال بوشهر را در سطح کشور بالا ببرد، با سقوط به لیگ دسته اول، وضعیتش متفاوت شد و مشکلات مالی و طلبکاران متعدد بلای جان این تیم شد.

\n\n

سقوط شاهین بوشهر به لیگ دسته اول و سپس سقوط به لیگ دسته دوم و بعد از آن هم سقوط به لیگ دسته سوم فوتبال کشور به این معنا بود که شاهین حتی نتوانسته درجا بزند و کاملا در حال عقب‌گرد است.

\n\n

پس از چند سال عدم حضور شاهین بوشهر در فوتبال و سقوط‌های پیاپی به لیگ‌های پائین‌تر، شاهینی‌ها امسال با استفاده از بازیکنان جوان بومی و با مربیگری رضا بازیاری بازیکن سابق این باشگاه، در مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال کشور حضور یافتند.

\n\n

شاهین امسال هم نتوانست از نام و جایگاه خود دفاع کند و در لیگ دسته سوم هم جایگاه مناسبی نیافت.

\n\n

این روند نزولی فوتبال بوشهر می‌تواند به نابودی فتبال در این استان باسابقه بیانجامد که امیدواریم با همراهی و حمایت مسئولان، شاهد رفع مشکلات تیم‌های ریشه دار فوتبال استان بوشهر باشیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر