پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس حفظ نباتات  و  مسوول امور قرنطینه محصولات غذایی جهاد  کشاورزی شهرستان دیر از اجرای طرح آزمایشی پیوند گوجه فرنگی با سیب زمینی در شهرستان دیر خبر داد.\n\nمهندس اردشیر درگاهی افزود: این طرح به صورت آزمایشی در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع انجام شد و  ۸۵۰ کیلوگرم سیب‌زمینی ازآن برداشت شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۰
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: کارشناس حفظ نباتات  و  مسوول امور قرنطینه محصولات غذایی جهاد  کشاورزی شهرستان دیر از اجرای طرح آزمایشی پیوند گوجه فرنگی با سیب زمینی در شهرستان دیر خبر داد.

\n\n

مهندس اردشیر درگاهی افزود: این طرح به صورت آزمایشی در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع انجام شد و  ۸۵۰ کیلوگرم سیب‌زمینی ازآن برداشت شد.

\n\n

وی با اشاره به کیفیت بسیار بالای سیب زمینی برداشت شده در پیوند با گوجه فرنگی خاطر نشان کرد:محصولات تولیدی این گیاه دارای طعم و کیفیت بسیار خوبی است و توان رقابت با انواع غیر پیوندی گوجه و سیب زمینی را دارد و این گیاه سایر آزمایش های کنترل کیفی را پشت سر گداشته و کاملا بی خطر است.

\n\n

درگاهی تصریح کرد: در این روش ضمن اینکه در مصرف آب صرفه جویی می‌شود به طور هم‌زمان دو محصول گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی تولید می‌کند که با ترویج آن در سالهای آینده شاهد افزایش کشت سیب زمینی پیوندی خواهیم بود.

\n\n

4

\n\n

1

\n\n

3

\n\n

5

\n\n

6

\n\n

2

\n\n

منبع:پارس خلیج

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر