چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۶۶۵
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت و تحکیم بنیان و پایداری خانواده و ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی از مهترین سیاست های کلی جمعیت آوری در کشور است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان به مناسبت ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت و فرزند آوری افزود ایران با بحران کاهش جمعیت روبرور شده که این امر درتاریخ کشور بی سابقه بوده است و می تواند بر قدرت ملی کشور آثار منفی بگذارد.

امام جمعه برازجان به سوم خرداد روز ایثار و مقاومت وحماسه خرمشهر اشاره کرد و گفت: ایثار و مقاومت رمز موفقیت انبیای الهی و مقابله با مستکبران بوده است.

مصلح به ایثار و مقاومت شهدای روحانی در ۱۰۰ سال اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد  شهدای روحانی از دوره عصر مشروطه تا دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای ترور چهار هزارو ۲۸نفر هستند که این خود نشان دهنده حضور فعال روحانیت در دفاع از دین و ارزش‌های الهی و دینی در همه اعصار بوده است.

امام جمعه برازجان به وقایع و جوسازی های اخیر دشمنان و معاندین انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: صبور بودن و دشمن شناسی مردم باعث شد در این چند روزی که شبکه های معاند هر چه برای شورش مردمی تلاش کردند، تلاششان بی نتیجه بماند.

آنها حتی نتوانستند مزدوران، اراذل و اوباش اجیرشده شان را هم به خیابان‌ها بکشند و این امر نشان دهنده هوشیاری، شرف، عزت، صبر و شکیبایی مردم بزرگ ایران است.

وی بیان کرد: این برنامه اصلاحی اقتصادی دولت که بارها توسط مسئولان اعلام شده این است که پرداخت یارانه‌های حمایتی یا همان ارز چهار هزارو ۲۰۰ تومانی که تاکنون به واردکنندگان کالاهای اساسی پرداخت می شد از این بعد این یارانه مستقیم به دست خود مردم و مصرف کنندگان نهایی برسد.

مصلح اضافه کرد: این طرح بطور قطع به نفع مردن بویژه به نفع محرومان و مستضعفان است، این طرح ضد فساد، دزددی و قاچاق و در راستای اجرای عدالت و کاهش فاصله طبقاتی است.

وی  گفت: همه اقشار جامعه طبق رهنمودهای اخیر رهبری حکیم انقلاب از این برنامه اصلاحی دولت حمایت خواهند کرد تا این جراحی به نتیجه مطلوب خود دست یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر