جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۷۰۳
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴

فکرشهر:  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در یک بازه زمانی چهار ساله بیش از دو هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در بخش ارم شهرستان دشتستان ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی باستین صبح شنبه در نشست هم اندیشی با مردم بخش ارم شهرستان دشتستان اظهار داشت: نرخ بیکاری به عنوان یک مؤلفه مهم اقتصادی حوزه روستایی بخش ارم اکنون ۵.۹ درصد است که این میزان نسبت به حدود ۱۱.۵ نرخ بیکاری استان بوشهر نشان از اشتغال مناسب در منطقه است.‌

وی با اشاره به وجود ۵۴۰ نفر بیکار در بخش ارم اظهار کرد: در یک بازه زمانی چهار ساله بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در این بخش ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: در این منطقه حدود یکهزار و ۲۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۳۸۰ نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند که نشان از پایین بودن سطح درآمدی در این بخش است.

باستین ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، شیلات در منطقه مبتنی بر رویکردهای توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی، دانش بنیانی، مردم محوری اقتصاد در منطقه با همکاری دستگاه‌های اجرایی تعداد زیادی پروژه‌های خرد و درشت برای ایجاد اشتغال تدارک شده است.

وی اظهار کرد: هر شخصی که برنامه ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بخش ارم دارد نیز با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی حمایت لازم و مؤثری از طریق اعطای تسهیلات انجام خواهد شد.

باستین گفت: برنامه‌هایی نیز برای تعادل بخشی به اقتصاد استان بوشهر و رفع محرومیت در نقاط غیر برخوردار این استان تدارک شده است.

وی افزود: برای بخش ارم نیز طرح تحول اقتصادی و اشتغال در نظر گرفته شده و بر اساس مزیت‌ها و قابلیت‌های نسبی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ها و پروژه‌های مشخصی برای حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری تدوین شده است.

باستین در بخش دیگری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی دولت مردمی حضور مسئولان استانی در مناطق مختلف برای بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک است که حضور مسئولان در بخش ارم شهرستان دشتستان نیز در همین راستا صورت گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر