پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۱۹۹
جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: حجت الاسلام مصلح در خطبه های امروز، توصیه هایی به فرماندار جدید دشتستان ـ بنافی ـ نیز داشت و از وی خواست، کارهای ضروری زیر را در سطح شهرستان، برای کمک به حل مشکلات مردم انجام دهد.

به گزارش «فکرشهر» از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به هشدارهای اقتصادی امام صادق (ع) در مورد گرانی و مذمت احکتار سخن گفت.

وی گفت: امام صادق (ع) فرمودند: «گرانی قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می سازد امانت داری را از بین می برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می آورد» و «مایه بیزاری و ناراحتی و نارضایتی این است که خوراکی احتکار شود و مردم در وضعیت کمبود ارزاق رها شوند» و د رهمین راستا جد بزرگوارشان حضرت محمد (ص) فرمود: «محتکر ملعون و مطرود است»، یعنی در زمره کافران، ظالمان، منافقان و آزاردهندگان به خدا و رسول قرار گرفته اند.

امام جمعه برازجان ادامه داد: در قيامت بر پيشانى محتكر نوشته شده است: اى كافر! جايگاهت دوزخ باد! و  پیامبر اسلام (ص) فرمودند: كسى كه در بازار ما دست به احتكار زند به منزله كسى است كه كتاب خدا را انكار كند.

حجت الاسلام مصلح، با اشاره به  اول ذیقعده، میلاد حضرت معصومه (س) و آغار دهه کرامت، برکات حضرت معصومه (س) را، حضور امام زادگان و راویان حدیث و عالمان در قم و گسترش تشیع در این منطقه، تبدیل قم به مرکزیت علمی برای فراگیری علوم اهل البیت (ع) در ادوار مختلف تاریخ، تبدیل شدن قم و حرم حضرت معصومه (س) در طول تاریخ ملجأ و پناهگاه معنوی شیعیان جهان و رهبری و مدیریت انقلاب اسلامی در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طریق حوزه علمیه قم عنوان کرد.

وی با اشاره به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، افزود: دختران مایه برکت هستند؛ کسانی که دختر دارند مشمول برکت و مغفرت الهی قرار می گیرند؛ دختران باقیات صالحات به شمار می آیند؛ بهترین فرزندان شما دختران شما هستند؛ رأفت و مهربانی خداوند نسبت به دختران بیش از پسران است؛ دختران گل خوشبو هستند و دختران مایه انس و خوشی والدین هستند.

امام جمعه برازجان در بخش دیگر سخنان خود، به فرازی از بیانات رهبری در دیدار نمایندگان درباره انقلابی ماندن و شاخص های نماینده انقلابی پرداخت و گفت:انقلاب و شعارهای انقلابی و آرمان های انقلابی درمان دردهای کشور است؛ البته نکته اساسی انقلابی ماندن است و مشکل تر از انقلابی بودن و گرایش انقلابی داشتن، انقلابی ماندن است، چه فرد چه جمع.

وی، شاخص های نماینده انقلابی را، ساده زیستی، اسیر تجملات و اعیان منشی نشدن، امانتداری، مسؤولیت پذیری، مردمی بودن، دنبال حل مشکلات اساسی کشور بودن، اجتناب جدی از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با دیگر دست اندرکاران مدیریت کشور، همراهی با عامه مردم بدون عوام زدگی و جو زدگی و  پایبندی به قانون اساسی عنوان کرد.

حجت الاسلام مصلح در خطبه های امروز، توصیه هایی به فرماندار جدید دشتستان ـ بنافی ـ نیز داشت و از وی خواست، کارهای ضروری زیر را در سطح شهرستان، برای کمک به حل مشکلات مردم انجام دهد.

وی در توصیه به فرماندار جدید گفت: آقای بنافی، رعایت اصل شایسته سالاری در مدیریت ها و پست ها، اصل نظارت بر زیرمجموعه ها، رسیدگی جمعی به شکایات و گلایه های مردم از عملکرد ادارات و نهادها، مقابله برنامه ریزی شده با شایعات با استفاده از فضای مجازی، حضور جدی و مشترک مدیران در فضای مجازی برای گزارش عملکرد و پاسخگویی به شبهات، حمایت جدی و خارج از مقررات مزاحم از سرمایه گذاران با تشکیل کمیته ویژه و جلوگیری از برگزاری جلسات در وقت اداری را در دستور کار داشته باشد.

امام جمعه برازجان، کثرت جلسات اداری استان را مانع کار و اشراف مدیران بر امور مربوطه عنوان کرد و افزود: مقابله جدی با رشوه خواری، باندبازی و پارتی بازی، رسیدگی جدی به مشکلات تولیدی های شهرک صنعتی به صورت گروهی، تشکیل کمیته اشتغال جوانان با حضور مسؤولان مربوطه، برگزاری مستمر جلسات رسیدگی به مشکلات مردم در محلات و روستاها و رسیدگی جدی به مشکلات پیچیده مردم با بانک ها و موسسات مالی، از جمله مواردی است که جناب فرماندار باید مورد توجه داشته باشند. 

وی گفت: اولویت دادن معضل کمبود آب شرب و آب کشاورزی و چاره اندیشی در این زمینه و فعال نمودن پروژه های نیمه تمام مسکن، سد دالکی، بیمارستان 17 شهریور و سایر پروژه های نیمه تمام باید به طور ویژه مورد توجه فرماندار جدید شهرستان دشتستان قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر