پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۲۱۸
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر گفت: هم اکنون ۹۰ درصد ضایعات هرس گیاهان و درختان در بندر بوشهر هدر می‌رود که در این ارتباط به دنبال تهیه طرحی برای استفاده بهینه از این ظرفیت هستیم.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید ضیاء روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ تن ضایعات هرس درختان، گل‌ها و چمن‌ها از سطح شهر بوشهر جمع‌آوری می‌شود که تولید کود کمپوست گیاهی، تولید کود برگ و استفاده به عنوان خوراک دام از مواردی کاربرد این ضایعات گیاهی است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر اذعان کرد: از مجموع روزانه ضایعات هرس در بوشهر تنها حدود ۱۰ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۹۰ درصد آنها هدر می‌رود که فرآوری آن ضروری است.

ضیاء ادامه داد: به این منظور سازمان سیما، منظر و فضای شبز شهرداری به دنبال توافقی با مرکز تحقیقات کشاورزی است تا این ضایعات برای تولید، بسته بندی و فروش کود برگ (کمپوست گیاهی) بکار گرفته شود که درآمدزایی نیز دارد.

وی با بیان اینکه هنوز این طرح مرحله بررسی و تدوین را می‌گذراند، یادآور شد: به این منظور هفته گذشته نشستی برای انعکاس و تبادل نظر درباره توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی با هدف توسعه پایدار شهر بوشهر برگزار شد تا زمینه برای جمع‌آوری و بهینه سازی حجم انبوه ضایعات هرس فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر