جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:
کد خبر: ۱۱۴۲۲۴
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: استان بوشهر با سرانه ۷۸ صدم مترمربع، بیشترین سرانه ورزشی دانش‌آموزی را در کشور دارد.

به گزارش فکرشهر، محمد جعفری در کارگاه توجبهی طرح شهید سلیمانی در جمع مدیران و معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر اظهار کرد: به استناد اسناد بالا دستی شامل سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول دولت مردمی ایران قوی آیت‌الله رییسی و برنامه درس ملی، تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی و فعالیت‌های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت، در راستای تربیت تمام ساحتی و شرکت‌جویی در فعالیت‌های ورزشی و حرکتی، سلامت محور و شادی‌آفرین طراحی، تدوین و اجرا شوند.

وی اضافه کرد: در حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی چهار استراتژی توسعه کیفی برنامه درس تربیت بدنی، توسعه مشارکت والدین و دانش‌آموزان در فعالیت مکمل، توانمندسازی منابع انسانی و استانداردسازی اماکن ورزشی طراحی شده است.

جعفری تاکید کرد: مدیران مدارس مهمترین حلقه استراتژیک و راهبردی در اجرای سیاست‌های ستادی برای تحقق تربیت تمام ساحتی هستند.

وی عنوان کرد: در حالی که باید سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی یک متر مربع باشد، اما اکنون این سرانه ۳۴ صدم مترمربع است.

جعفری ادامه داد: استان بوشهر با سرانه  ۷۸ صدم مترمربع، بیشترین سرانه ورزشی دانش‌آموزی در کشور دارد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۵۳۵۶ فضای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای شامل زمین چمن مصنوعی و طبیعی، استخر، پیست دو و میدانی، سالن‌های سرپوشیده و کلاس‌های درس تربیت بدنی در کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: ۱۸۱ پروژه ورزشی دانش‌آموزی نیمه تمام از محل اعتبارات ملی شامل ۹۹ استخر، ۷۳  سالن ورزشی سرپوشیده و ۹ خوابگاه ورزشی و پیست و دووومیدانی در سراسر کشور وجود دارد که ۵ پروزه نیمه تمام در استان بوشهر قرار دارد.

جعفری اضافه کرد: از محل اعتبارات استانی ۲۷۰ پروژه نیمه تمام  شامل ۷۷ استخر، ۱۷۰ سالن ورزشی سرپوشیده، ۲۳ خوابگاه ورزشی و پیست و دووومیدانی در کشور وجود دارد که ۲ پروزه نیمه تمام در استان بوشهر قرار دارد.

وی گفت: در طرح شهید سلیمانی ۲۱۰۰ پروژه ورزشی شامل سالن ورزشی، چمن مصنوعی، زمین ساحلی و کلاس درس تربیت بدنی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در کشور اجرا می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در استان بوشهر هشت سالن ورزشی، ۳۶ زمین چمن مصنوعی و ۱۰ کلاس درس تربیت‌بدنی ساخته می‌شود که با احداث این پروژه‌ها، ۳۶ درصد به فضاهای ورزشی دانش آموزی استان بوشهر افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: احداث بیش از ۵۰ پروژه ورزشی دانش‌آموزی در یک سال تحصیلی در تاریخ آموزش و پرورش استان بی سابقه است.

علی موحدی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج سازندگی استان و بنیاد علوی در خصوص تامین مالی آورده استانی و  احداث پروژه‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با دعوت از خیران برای همکاری در این طرح، تاکید کرد: برای اتمام این پروژه‌های ورزشی، مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر