جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۲۳۷
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پس از رقابت ۸۱ هزار دانش آموز در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی، منطقه و استانی مسابقات فرهنگی، هنری، قرآن، عترت و نماز ۵۲۲ دانش‌آموز این استان به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمود حقدوست روز شنبه در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی، هنری، قرآن، عترت و نماز شهرستان جم افزود: شرط رسیدن به جامعه‌ توسعه یافته، تربیت نیروی انسانی کارآمد و خلاق است و مدارس مهمترین مرکز تربیت نیروی انسانی برای آینده ایران قوی هستند.

وی با بیان اینکه خانواده، جامعه، نهادهای تربیتی و رسانه‌ها دیگر عناصر نظام تربیتی به شمار می‌روند، ادامه داد: این مولفه‌ها به ویژه خانواده‌، باید همگام و همپای آموزش و پرورش، نقش تربیتی خود را بخوبی ایفا کنند.

حقدوست با تاکید بر نقش الگویی معلم در جامعه افزود: با توجه به آسیب‌های اجتماعی بویژه آسیب های پساکرونا، معلمان وظیفه تربیتی خطیری برعهده دارند به همین دلیل باید با الهام از شهدای فرهنگی به عنوان مربیان آسمانی، الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان باشند.

وی اظهار کرد: مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی فرصت مناسبی برای شناسایی و شکوفاسازی استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان و پرورش شخصیت اجتماعی آنها است.

حقدوست با اشاره به رقابت ۱۶هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز اضافه کرد: از این تعداد ۳۰۰ نفر موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم مرحله استانی و ۷۲ نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری مسابقات شده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: همچنین ۶۵ هزار دانش‌آموز، در مرحله آمورشگاهی مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کرده‌اند که ۴۵۰ نفر از آنها به مرحله کشوری راه‌یافته‌اند.

وی گفت: ۲۰ پایگاه‌ غنی سازی اوقات فراغت فعالیت تابستانی خود در ۱۲۰ رشته از اول تیر ۱۴۰۱شروع می‌کنند.

حقدوست افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۴۳ سال گذشته از هیچ کوششی برای ضربه زدن به این نظام مردمی دریغ نکرده‌اند اما به برکت خون شهدا و  بصیرت و هوشیاری مردم انقلابی، تمام نقشه‌های آنها شکست خورده است.

وی یادآور شد: امروز دشمن به تحریف حقایق و ترویح ناامیدی روی آورده است که راه مقابله با این دسیسه، جهاد تبیین به عنوان به فریضه قطعی، فوری و عینی است.

در پایان این آیین از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی، هنری، قرآن، عترت و نماز  شهرستان جم تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر