جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۲۰۱
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرماندار دیلم گفت: برای احداث اردوگاه دانش‌آموزی در این شهرستان حداقل ۲۰ هکتار زمین اختصاص می یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمود پورداوودی افزود: با توجه به نیاز مبرم شهرستان دیلم به اردوگاه دانش آموزی، نشست‌های متعددی با  مدیران کل آموزش و پرورش و منابع طبیعی استان بوشهر انجام و مقدمات احداث آن در شهرستان فراهم شد.

وی اظهار کرد: موقعیت خاص شهرستان دیلم از نظر گردشگری و همجواری با استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و قرارگرفتن در مسیر اصلی اردوهای راهیان نور، نیاز به احداث اردوگاه را در این منطقه  دوچندان بیشتر نمایان کرده است.

پورداوودی گفت: در بازدیدی که هفته گذشته به همراه مدیران آموزش و پرورش و منابع طببعی‌ و آبخیزداری این شهرستان از محل‌های پیشنهادی برای احداث اردوگاه دانش‌آموزی به عمل آمد، یک قطعه زمین در بین آنها درنظر گرفته خواهد شد.

پورداوودی افزود: اردوگاه‌های دانش‌آموزی با توجه به کارکردهای اثربخشی که دارند می‌توانند در بالا بردن فرهنگ اجتماعی و اعتقادی دانش‌آموزان نقش‌آفرینی کنند.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم بیان کرد: تجارب نشان می‌دهد که اردوگاه‌های دانش آموزی مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال هستند.

وی ادامه داد:  اثر تربیتی یک اردوی فرهنگی، تفریحی چنان عمیق است که تأثیر آن تا سال‌ها بر صفحه ذهن افراد باقی می‌ماند و از هر کار تربیتی مهم‌تر و  ماندنی‌تر است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری دیلم بیان کرد: اردوگاه‌ها، با هدف رشد شخصیتی، اجتماعی و مهارتی دانش آموزان شکل می‌گیرد که به صورت گروهی و تحت نظارت مربیان، خارج از محیط مدرسه صورت می‌گیرد  و در آن فرد با  گروه همسالان خود می‌توانند مهارت‌های اجتماعی را بیاموزد و تمرین کنند.
وی گفت: برای اختصاص اعتبار به اردوگاه دانش آموزی از طریق مصوبه‌های شورای آموزش و پرورش و شورای برنامه‌ریزی اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر