شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۹۱۳
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات طرح‌های توسعه‌ای بنادر شمالی این استان به پایان رسیده است و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی این طرح‌ها در نیمه دوم امسال آغاز شود.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه به نقل از عبدالکریم جمیری افزود: سرعت‌بخشی به اجرای طرح‌های توسعه بنادر شمالی این استان و بندر بوشهر در نشستی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری شد.

وی افزود: با پیگیری و همکاری مدیرعامل وقت سازمان بنادر و دریانوردی، طرح توسعه بنادر شمالی استان بوشهر در زمره نخستین موارد مصوب در مجموعه طرح جامع توسعه بنادر کوچک کشور قرار گرفت.

جمیری ادامه داد: در این نشست با  علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور آخرین وضعیت این پروژه‌های مهم توسعه‌ای در استان بوشهر بررسی و ارزیابی شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در این نشست مطرح شد استفاده از ظرفیت صنایع کشتی سازی استان بوشهر در پروژه های سازمان بنادر و دریانوردی بود.

وی اعلام کرد: پیشنهادهای مطرح شده مورد استقبال صفایی قرار گرفت و قرار شد در سفر به استان بوشهر از صنایع کشتی‌سازی این استان بازدید و برای پیشرفت روند کار اقدام کند.

بنادر شمالی استان به دلیل واقع شدن در خور و عمق کم، با مشکلات عدیده‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود مواجه هستند و از لحاظ زیرساختی شرایط مناسبی ندارند به همین دلیل طرح جامع آنها مصوب شده تا معضل موجود برای تردد ناوگان تجاری برطرف شود و دیگر متاثر از جزر و مد و رسوب‌گذاری نباشند.

طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر شامل بنادر گناوه، دیلم و ریگ با هدف ساماندهی فعالیت ها در افق ۱۵ساله در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در تیرماه سال ۱۴۰۰ مصوب شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر