جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد اگر مقامات مصر محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور و دیگر اسلام گرایان ارشد را اعدام کنند، خاورمیانه درگیر هرج و مرج خواهد شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از انتخاب، دادگاهی در مصر روز یکشنبه خواهان مجازات اعدام برای مرسی و 106 تن از هواداران اخوان المسلمین در ارتباط با فرار گسترده زندانیان در سال 2011 شد.\n\nانتظار می رود حکم نهایی دوم ماه ژوئن صادر شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۰
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد اگر مقامات مصر محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور و دیگر اسلام گرایان ارشد را اعدام کنند، خاورمیانه درگیر هرج و مرج خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از انتخاب، دادگاهی در مصر روز یکشنبه خواهان مجازات اعدام برای مرسی و 106 تن از هواداران اخوان المسلمین در ارتباط با فرار گسترده زندانیان در سال 2011 شد.

\n\n

انتظار می رود حکم نهایی دوم ماه ژوئن صادر شود.

\n\n

ابراهیم کالین در کنفرانس خبری در آنکارا با اعلام این که این احکام، «ناقض عدالت» است، از جامعه بین المللی خواست قاطعانه تر از این مسئله انتقاد کند.

\n\n

وی گفت: «این موضوع نیازمند توجه همگانی است. احکام اعدام و اجرای آن، خاورمیانه را درگیر آشوب خواهد کرد».
\nوی افزود در پی صدور این احکام، ترکیه با کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل همکاری و «همه اقدامات لازم» را اتخاذ خواهد کرد.

\n\n

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از حامیان صریح اللهجه مرسی، نخستین رئیس جمهور به طور دموکراتیک انتخاب شده مصر، است و روابط آنکارا با قاهره از زمان برکناری وی توسط ارتش در سال 2013، تیره و تار شده است.

\n\n

روابط دیپلماتیک بین این دو متحد منطقه ای سابق پس از آن که اردوغان بارها دولت جدید مصر را به کودتا متهم کرد، قطع شد.

\n\n

یک مقام مصری که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری دولتی این کشور اعلام کرد قاهره از این اظهارات، شگفت زده نشده است.

\n\n

این مقام افزود: «رژیم فعلی ترکیه، انعکاسی از دیدگاه های اخوان المسلمین تروریست است».

\n\n

به نوشته رویترز؛ از زمان آغاز بهار عربی در چهار سال پیش، حمایت دولت ترکیه از اخوان المسلمین و گروه های اسلام گرا در سراسر خاورمیانه به روابط این کشور با دیگر شرکای منطقه ای از جمله عربستان سعودی و لیبی لطمه زده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر