پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۴۸۷
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: احداث پروژه آبخیزداری سد (سازه خاکی و سیمانی) دره امیری این شهر با تجهیزشدن کارگاه آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، ناصر کشاورزی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات آبخیزداری دره امیری این شهرستان، یکی از بزرگترین و بی نظیرترین طرح های راهبردی درحوزه آبخیزداری کشور است که در جلوگیری از هدر رفت و ذخیره سازی رواناب های بالادست نقش بسیار اثرگذاری ایفا می‌کند و بخش کشاورزی  منطقه را متحول خواهد کرد.

وی اظهارکرد: برای احداث این پروژه ۳۹ میلیاردتومان اعتبار اولیه پیش بینی شده است که در سال گذشته ۳ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان اختصاص یافت.

کشاورزی گفت: پروژه دره امیری از بزرگترین سازه های خاکی استان بوشهر است که با ارتفاع ١٧ متر و طول سرریز ۱۲۰ متر، پس از بهره برداری ظرفیت ذخیره بیش از  ٢ میلیون مترمکعب آب را دارد.

فرماندار دیلم بیان کرد: در مرحله بهره برداری از زمین های پایین دست طرح سد دره امیری که در نزدیکی روستاهای گزلوری، مظفری شمالی، خواجه گیر، مال شهاب، بنه احمد، باباحسنی شمالی و جنوبی، شیخ زنگی و بویرات قرار دارد، برای اولین بار کشت محصولات کشاورزی بصورت آبی انجام خواهد شد که در بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار این مناطق کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: سیاست و رویکرد دولت در این شهرستان استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه است و در روند اجرا و تکمیل این پروژه همکاری لازم می کند.

فرماندار دیلم اظهارداشت: دولت تلاش وافری برای مطالعه کامل دره های مستعد برای طرح های آبخیزداری بومی به نام گورآب در این شهرستان دارد که می تواند زمینه ساز توسعه کشاورزی روستاها و همچنین تغذیه سفره های آب زیرزمینی باشد.

وی  یادآورشد: برای بررسی روند وضعیت پروژه سد دره امیری، در هفته جاری به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بازدید شد.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر و در مسیر رودخانه های فصلی استان های بالادست همجوار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر