پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۷۵
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر از صدور مجوز مرمت بنای تاریخی مظلوم‌زاده در این محدوده خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرزانه اسپرغم گفت: با ارزیابی و بررسی کارشناسی، مجوز مرمت بنای تاریخی مظلوم‌زاده از بنا‌های بافت تاریخی شهر بوشهر، صادر شد.

وی افزود: این موضوع در راستای حفاظت از خانه تاریخی مظلوم‌زاده واقع در محله کوتی بافت تاریخی بوشهر و به منظور تعمیرات و بهسازی این بنا انجام شده است.

اسپرغم گفت: بنای تاریخی مظلوم‌زاده یک اثر تاریخی فرهنگی مربوط به اواخر دوره قاجار است که دارای عناصر ویژه و خاص معماری بوشهری است و با شماره ۷۶۸ در فهرست ملی ثبت شده است.

وی افزود: وجود عناصر شاخصی مثل درب‌ها و پنجره‌های چوبی بوشهری، هلال‌های رنگی، حیاط مرکزی و مصالح بومی در این بنا آن را به یک اثر واجد ارزش تاریخی فرهنگی تبدیل کرده است.

اسپرغم اضافه کرد: مشارکت مردمی در حفاظت از بنا‌های تاریخی به ویژه خانه‌ها و املاکی که در تملک بخش‌های خصوصی بوده، یک عامل مهم برای احیای همه جانبه بافت تاریخی شهر بوشهر است.

وی گفت: مجوز صادر شده در این بنا شامل عملیات مربوط به مقاوم‌سازی و استحکام بخشی بدنه این اثر و انجام تعمیرات در سقف‌های چوبی، درب‌ها، پنجره‌ها و هم‌چنین سامان‌دهی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مورد نیاز این بناست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر