پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۸۳
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: رئیس هیات جودو استان بوشهر گفت: رشته جودو در شهرستانهای گناوه و عسلویه این استان فعال شد.

به گزارش فکرشهر، یاسر جمالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون رشته جودو در هفت شهرستان استان بوشهر فعال شده و شهرستان‎های دیلم، دشتی و دیر سه شهرستان غیرفعال هستند که برنامه‌ریزی برای فعال شدن رشته جودو این شهرستان‎ها در حال انجام است.

وی بیان کرد: توسعه جودو به واسطه نیاز به تجهیزات گران قیمت اندکی سخت است ولی با این حال در استان بوشهر برای تحقق این مهم تلاش های جدی آغاز شده است.

جمالی ادامه داد: در همین راستا برای شهرستان‌های عسلویه، گناوه و دشتستان مدیران جدید هیات جودو انتخاب شدند تا بتوانند برنامه‌‎های هیات را با سرعت و شتاب بیشتری پیش ببرند.

وی یادآور شد: جودو استان بوشهر در بدو آغاز بکار مجموعه جدید هیات در رتبه ۲۹ کشور قرار داشت که براساس آخرین گزارش فدراسیون اکنون  رتبه سوم از لحاظ سطح فعالیت، آموزش و کارهای تشکیلاتی کسب کرده است.

جمالی ادامه داد: جودو استان بوشهر اکنون جزء استان‌های شناخته شده و مطرح کشور است چرا که در حوزه توسعه اقدام‎های بسیار خوبی شک گرفته تا جایی که چهار روستا از باشگاه تخصصی جودو برخوردار شدند.

وی عنوان کرد: خاصیت ورزش قهرمانی تداوم و استمرار آن است که چنانچه فعالیت جودو استان در شرایط کرونایی متوقف می‌شد تلاش‌های ورزشکاران بی نتیجه می ماند که با رعایت اصول پیشگیری و هماهنگی با ستاد پیشگیری از کرونا اردوهای مشترکی برگزار و آمادگی جودوکاران حفظ شد.

جمالی ادامه داد: این روند باعث شد بعد از کرونا جودو استان بوشهر آسیب جدی در حوزه قهرمانی نداشته باشند ولی با این حال از نظر کمی شمار ورزشکاران اندکی کاهش تجربه کرد.

وی افزود: عمده ورودی و مسیر موفقیت جودوکاران با جذب ورزشکاران جدید در تابستان است که اوقات فراغت بیشتری وجود دارد و خانواده‌ها نیز به واسطه اهمیت رشته‌های رزمی و بویژه جودو در افزایش سطح آمادگی و اعتماد به نفس استقبال ویژه‎ای دارند.

جمالی عنوان کرد: استان بوشهر اکنون سه ملی پوش جودو در رده‌های مختلف سنی دارد که این نشان از تلاش‌های خستگی ناپذیر جودوکاران هم استانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر