جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۲۶۵
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیلم گفت: در شهرستان ٩٨ درصد از مشمولان تعاونی مرزنشینان را ثبت نام کرده‌ایم که از این حیث مقام اول استان را داریم.

به گزارش فکرشهر از مهر، ناصر کشاورزی صبح جمعه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره بر اجرای طرح تعاونی مرزنشینان در جهت مبارزه با گرانی و تورم مواد غذایی و همچنین بهبود و کمک به معیشت مرزنشینان از طریق تأمین درآمد اظهار داشت: با توجه به دستور و پیگیری جدی استاندار محترم مبنی بر انجام دقیق فرایند ثبت نام مشمولان سعی شد در این مورد جدیت و اهتمام ویژه ای داشته باشیم و تا کنون در شهرستان ٩٨ درصد از مشمولان تعاونی مرزنشینان را ثبت نام کرده‌ایم که از این حیث مقام اول استان را داریم.

فرماندار شهرستان دیلم افزود: یکی از برنامه‌های اصلی استاندار بوشهر که در اولین سفر خود به شهرستان نیز عنوان داشت بحث فعال نمودن تعاونی مرزنشینان در استان بود که پس از جلسات کارشناسی و بررسی این طرح جهت اجرایی شدن و ثبت نام خانوارهای مشمول به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: تا کنون ٩ هزار و ۷۰۷ نفر از مشمولان تعاونی مرزنشینان را ثبت نام کرده‌ایم و فرایند ثبت نام تا ١۵ مرداد ماه ادامه دارد و امیدواریم در این مدت ثبت نام کمتر از ٢٠٠ نفر باقیمانده نیز انجام شود.

کشاورزی گفت: از سرپرستان بخشداری‌های مرکزی و امام حسن و همچنین کارشناسان این بخشداری‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم که با تلاش و جدیت امر ثبت نام مشمولان تعاونی مرزنشینان را دنبال کردند.

وی یادآور شد: به هر نفر از مرزنشینان که احراز هویت و پس از ثبت نام به سامانه گمرک معرفی شود و کارت مرزنشینی دریافت کند ١۵٠ دلار برای مناطق عادی و ٣٠٠ دلار برای مناطق محروم سهمیه ارزی جهت واردات اختصاص داده می‌شود.

فرماندار شهرستان دیلم افزود: مرزنشینان برای واردات اقلام غذایی ۱۰۰ درصد و دیگر کالاها ۵٠ درصد معافیت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر