جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با وجود گذشت حدود سه هفته از شیوع سرخک در جم، در حالیکه افراد زیر ۱۵ سال واکسینه شده‌اند اما بزرگسال هنوز نگران هستند و برخی دانش‌آموزان و دانشجویان به در کلاس‌ها و امتحانات حاضر نمی‌شوند.\n\nبه گزارش فکرشهر، نمونه‌های مشکوکی از علائم سرخک از نیمه‌های اردیبهشت‌ماه در شهرستان جم مشاهده شد و بلافاصله نمونه‌گیری‌ها و آزمایشات در این زمینه انجام و طرح بیماریابی و ایمن‌سازی افراد در شهرستان جم آغاز شد.\n\nواکسینه کردن افراد در معرض خطر برای افراد زیر ۱۵ سال در دستور کار مسئولان بهداشت و درمان قرار گرفت و ۱۶ تیم در این شهرستان برای واکسینه کردن افراد وارد عمل شدند.
کد خبر: ۱۱۸۴۰
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: با وجود گذشت حدود سه هفته از شیوع سرخک در جم، در حالیکه افراد زیر ۱۵ سال واکسینه شده‌اند اما بزرگسال هنوز نگران هستند و برخی دانش‌آموزان و دانشجویان به در کلاس‌ها و امتحانات حاضر نمی‌شوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نمونه‌های مشکوکی از علائم سرخک از نیمه‌های اردیبهشت‌ماه در شهرستان جم مشاهده شد و بلافاصله نمونه‌گیری‌ها و آزمایشات در این زمینه انجام و طرح بیماریابی و ایمن‌سازی افراد در شهرستان جم آغاز شد.

\n\n

واکسینه کردن افراد در معرض خطر برای افراد زیر ۱۵ سال در دستور کار مسئولان بهداشت و درمان قرار گرفت و ۱۶ تیم در این شهرستان برای واکسینه کردن افراد وارد عمل شدند.

\n\n

در حالی که افراد زیر ۱۵ سال واکسینه شده‌اند، افراد بزرگسال همچنان نگران وضعیت خود هستند و برخی دانش‌آموزان و دانشجویان به همین دلیل در کلاس‌ها و امتحانات حاضر نمی‌شوند.

\n\n

نگرانی دانشجویان و دانش‌آموزان از ابتلا به سرخک

\n\n

یکی از دانشجویان جمی اظهار داشت: اطلاع رسانی خوبی از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در مورد بیماری سرخک انجام نشده و همچنان استرس و نگرانی در سه قشر دانش‌آموزان و کنکوری‌ها و دانشجویان وجود دارد.

\n\n

وی افزود: قشر کنکوری‌ها شهرستان از یک طرف استرس کنکور و از طرف دیگر، استرس گرفتن بیماری سرخک را دارند که ممکن حاصل ماه‌ها تلاش خود را از دست دهند.

\n\n

وی افزود: بعضا دانشجویان و دانش‌اموزان حتی در امتحانات پایان ترم هم حضور شرکت نمی‌کنند.

\n\n

افراد برگسال هم باید واکسینه شوند

\n\n

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با مهر بیان داشت: با توجه به تعطیلی مهدهای کودک‌ و همچنین قرارداشتن مدارس در فصل امتحانات، این موضوع تمرکز جمعیتی افراد زیر ۱۵ سال را کاهش داده است.

\n\n

افشین پریشان گفت: از مردم فهیم شهرستان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری از قبیل تب، آب‌ریزش بینی و چشم و بثورات فورا به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان و یا خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

\n\n

وی در پایان خاطر نشان کرد: افراد بزرگسال که در معرض خطر هستند هم باید واکسینه شوند.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/20/4/1699603.jpg?ts=1432537846915

\n\n

دانشگاه‌ها برنامه امتحانات را تغییر دهند

\n\n

رئیس شورای اسلامی شهر جم ضمن  قدردانی از تلاش‌های مسئولان بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: بعضی از اقدامات در شهر برای پیشگیری از بیماری سرخک مثل تعطیلی پارک‌ها انجام شده که خود باعث مدیرت بحران می‌شود.

\n\n

معین راستین با اشاره به اینکه شیوع بیماری در مرکز شهر جم بوده است گفت: همزمان واکسیناسیون از مرکز شهر جم انجام آغاز شده است.

\n\n

راستین در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: بعضا افرادی هستند که در امتحانات پایان ترم دانشگاه به خاطر توصیه‌های شبکه بهداشت برای پیشگیری از این بیماری شرکت نمی کنند.

\n\n

وی گفت: دانشگاه ها می توانند برنامه امتحانات خود را طوری تنظیم کنند که به این بحران کمک کنند.

\n\n

عدم حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در کلاس درس

\n\n

رئیس شورای اسلامی روستای آبگرمک خاطرنشان کرد: با توجه به شایعات و اتفاقاتی که در شهرستان به خاطر عدم اطلاع رسانی به موقع انجام شد و از طرف دیگر ترس از قرنطینه شدن، برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس یا حتی در امتحانات شرکت نکردند.

\n\n

مصطفی نصیری افزود: به مردم  شهرستان جم هم حق می‌دهیم که نگران باشند و در این محیط ها حضور پیدا نکنند.

\n\n

وی تاکید کرد: باید واکسیناسیون در قشر دانشگاهی و مدارس به صورت کامل انجام شود که احتمال سرایت این بیماری در این محیط‌های بسیار زیاد هست.

\n\n

نصیری خاطرنشان کرد: ارتباطات و ترس و دلهره‌هایی همچنان در در مردم وجود داشته است و به بعضی افراد بزرگ سال واکسن زنده شده است و به بعضی افراد زده نشده است.

\n\n

جای نگرانی نیست

\n\n

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم بیان داشت: با توجه به اینکه احتمال سرایت بیماری در افراد زیر ۱۵ سال بیشتر است، واکسیناسیون ابتدا در بین این افراد صورت گرفته است.

\n\n

احمد قاسمی افزود: احتمال اینکه بعضی از افراد بزرگسال مربوط به خانواده بیمار یا در شلوغی روزهای اول و یا از طریق آشنایی‌ها واکسیناسیون شده باشند، هست.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: آمار دقیق واکسناسیون افراد زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال هنوز وجود ندارد و همچنین هنوز آزمایش خون افراد از تهران به دست ما نرسیده هست.

\n\n

وی در پایان تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی و واکسینه کردن به موقع مشمولان طرح و یا هرگونه موارد مشکوک این بیماری ریشه کن خواهد شد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

\n\n

مردم جم هچنان نگران وضعیت خود در ابتلا به سرخک هستند ولی مسئولان بهداشتی از عدم نگرانی بابت این موضوع صحبت می‌کنند. بی‌شک اگر خطری مردم را در این زمینه تهدید می‌کرد، مسئولان بهداشت و درمان استان این موضوع را در اسرع وقت رسیدگی می‌کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر