جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۴۱۴
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: کشته شدن گرگ خاکستری دیگری در بالکن خانه‌ای در کابل خبرساز شد و گردهمایی گله گرگ‌های گرسنه برای انتخاب بزرگ‌گرگ دیگری، بر اهمیت آن افزود. شگرد این پدیده شوم به گونه‌ای است که در گروه‌های کوچک تکثیر می‌شود تا شناسایی و رهگیریش سخت و خسته‌کننده باشد و آن وقت، دکمه کوچکی فشار داده می‌شود و دهها و صدها پیکر از هم دریده و متلاشی بر در و دیوار و سقف شهر، پاشیده می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، امروز چهارمین روز کشته شدن ایمن الظواهری، دومین سرکرده گروه تروریستی القاعده به دست گارد پهپادی ارتش آمریکا در 11 مرداد ماه جاری است.

با وجودی که سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی هیچ تعریف قانونیِ روشن، مشترک و همه‌فهمی از دو واژه فرانسوی ترور و تروریسم که از زمان انقلاب کبیر فرانسه در قرن هجدهم سر زبانها افتاد، ارائه نکرده‌اند اما صدها سال است که شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دولتی، شبه‌دولتی و غیردولتی در لباس و هیبت‌های دینی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به عنوان یک تاکتیک از «اقدامات تروریستی» و «کشتن افراد» برای پیشبرد مقاصد زورمندانه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود و گروه یا تشکیلات وابسته به آن بهره برده‌اند.

تک‌تروریست‌ها که «گرگ‌های تنها» هم خوانده می‌شوند، به صورت فردی یا در راستای مقاصد سازمانی، حذف خونین را از مقامات و سازمان‌های مافوقِ خود سفارش می‌گیرند تا در مردم، نخبگان علمی و فرهنگی و مذهبی، گروه‌های محلی و کارگزاران دولتی و حکومتی، رعب و وحشت بیندازند و در سایه وحشت و ترس به وجود آمده، امیال و خواسته‌های نامتعارف‌شان را که در حالت عادی با افراد و دولت‌ها نمی‌توانند پیش ببرند با جنایت و قتل عام فردی و گروهی، به کرسی بنشانند.

آمارهای رسمی و غیررسمی حکایت از رویش و تکثیر بیش از ۲۵۰ سازمان تروریستی شناسنامه‌دار و شناخته شده و بیش از هزاران تک‌تروریست در جهان دارد. این تروریست‌ها که عموما فرزند نامشروع مثلث عبری، غربی و عربی هستند در دامن صهیونیست‌ها متولد شده و در کشورهای غربی رشد و نمو کرده و توسعه می‌یابد و در کشورهای تکفیری و وهابی تحت تعالیم انحرافی از اسلام پرورش یافته و ترتیب می‌شوند و برای ایجاد ناامنی و نابسامانی و وحشت در کشورهای ناسازگار با سیاست‌های برده‌پرور صهیونیستی و غربی راهی ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و ... می‌شوند.

تاکتیک گروههای تروریستی تکفیری، ساخت سلاح‌های سبک و دست‌ساز است تا در صورت شناسایی و دستگیری، هیچ ردی از کشورهای تامین‌کننده مواد اولیه ساخت جنگ‌افزارهای نظامی باقی نگذارند. نیروهای عملیاتی این گروهک‌ها با برداشت‌های سطحی و تحریف شده از ایدئولوژی‌های دینی و آموزش آنها در مدارس و کمپ‌های تروریست‌پرور، شاگردان و دانش‌آموزان این مدارس و کمپ‌ها را چنان مشتاق رویت پیامبر ختمی و نشستن بر سر سفره خان بی‌کران ایشان و دست یافتن به حوری‌های زیبا و نعمت‌های بهشتی می‌کنند که هر کدام در پوشیدن جلیقه انتحاری و فشار دادن دکمه‌های انفجاری در نماز جمعه، مساجد، فروشگاهها، هیات‌های مذهبی، مدارس، بازارها و هر کجا که انبوه مردم تردد دارند، بر دیگری پیشی می‌گیرند.

جالب اینجاست که جنایتکارانِ تروریست در اکثر قریب به اتفاق موارد، تمرکز خود را بر خاورمیانه و کشورهای اسلامی گذاشته و با تکه تکه کردن یا سر بریدن اقشار مختلف مردم مدل «النصره بالرعب» - پیروزی با وحشت‌آفرینی - را اجرا می‌کنند و مقاصد تروریستیِ سفارش‌دهندگان خود را با چنین ایدئولوژی و منطقی تامین می‌کنند.

تروریست‌ها، انسان‌هایی از دنیای ماورا و غیرزمینی نیستند بلکه عمدتا افرادی با جهان‌بینی و ایدئولوژی‌های تند و با انگیزه‌های معیشتی، اقتصادی یا سیاسی تحت تعالیم اندیشه‌های سلَفی یا ایدئولوژی‌های خاص و فرقه‌ای آموزش می‌بینند و هویتی جدید پیدا می‌کنند و در درون گروه‌های شبه‌نظامی و پارتیزانی در جهت مقاصد و اهداف سفارش‌دهندگان خود، مرتکب هر رفتار بی‌رحمانه، خشن و جنایتکارانه‌ای می‌شوند.

موساد، ام آی 6، کا گ ب، سی آی ای و سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی گاها گروههای تروریستی تحت حمایت خود را به شیوه‌های آموزشی و کماندویی و فناوری‌های نوین نظامی تجهیز می‌کنند که این آموزش‌ها و حمایت‌ها در گروههای تروریستی ایجاد وهن می‌کند و آنان در کشورهای حمایت‌گرشان عملیات‌های تروریستی می‌کنند و طعم تلخ و گزنده نیش زهرآگین و سمی‌شان را در بدن شهروندان این کشورها می‌کنند که البته با واکنش سخت‌تر و بی‌رحمانه‌تر اربابان‌شان، از صحنه روزگار محو می‌شوند.

قربانی تروریسم

رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای اروپایی با طراحی و برنامه‌ریزی طرح‌های تروریستی و رژیم‌های وهابی، سلَفی و تندرو با آموزش نیروی انسانی و تامین مالی، در عصر انقلاب اسلامی طرح‌های خراب‌کارانه بی‌شماری را برای هدف قرار دادن اساس نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران طراحی و پیاده کرده‌اند.

سازمان‌های جاسوسی این کشورها تا قبل از سوختن مهره‌های دست‌نشانده سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین سبد متنوعی از اقشار مختلف مردم را در دهه 1360 هدف اقدامات تروریستی و کشتار جمعی خود قرار دادند و طی دهه بعد دانشمندان هسته‌ای و زیربناهای موشکی و تاسیسات هسته‌ای کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران را به اجرا گذاشتند.

با اساس آمار پایگاه خبری – تحلیلی مطالعات تروریسم کشورمان معروف به هابیلیان، کشورمان با تقدیم بیش از 17000 شهید ترور، در بین کشورهای جهان، از نظر دوره زمانی محدود و تعداد بالای شهدا، رتبه اول قربانیان را به خود اختصاص داده است.

عناصر تکفیری و سلَفیِ داعشی و القاعده از طریق نیروهای عملیاتی خود نظیر عبدالمجید ریگی معروف به عبدالمالک ریگی، بارها تلاش کردند طرح‌های تروریستی گسترده‌ای را در سراسر کشورمان به اجرا درآورند اما مرعوب هوشیاری و ابتکار عمل پاسداران و حافظانِ جان بر کفِ کشورمان شدند.

جالب این که سران رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی و اروپایی و روسای سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی این کشورها که خود منبع آموزش و صدور مستشاران نظامی و امنیتی به کشورهای مستعدِ پرورش گرگ‌هایِ وحشت‌آفرین هستند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس دو نیروی حافظ منافع دستاوردهای بنیانگذار انقلاب اسلامی را در لیست سیاه گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند.

دولت آمریکا به نمایندگی از دولت‌های استعمارگر، کلیه جنبش‌های آزادی‌خواه در کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی که به تاسی از حریت و آزادگی جمهوری اسلامی ایران از عزت، آرمان و خاک کشورشان دفاع می‌کنند را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کرده است.

حماس، جنبش مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، گردان‌های عزالدین قسام، گردانهای شهدای‌الاقصی و بسیاری دیگر از جنبش‌های آزادی‌خواه در سایر کشورهای جهان در از این جمله هستند.

لیست سیاه

در لیستی که از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش به عنوان سازمان‌های تروریستی معرفی شده است نام داعش، القاعده، ، بوکو حرام، جبهه النصره، دولت اسلامی عراق و شام در لیبی، دولت اسلامی عراق و شام در خراسان، و گردان عبدالله عزام و شخصیت‌های جنایتکاری چون اسامه بن لادن، ملا عمر، ایمن الظواهری، ابوبکر بغدادی، ابومحمد الجولانی و بسیاری از روسای بی‌رحم و جنایتکار این سازمان‌ها در کنار نام سازمان‌های آزادی‌بخش و فرهنگی - سیاسی قرار گرفته است.

اخوان‌المسلمین، جیش حزب حرکت اسلامی ازبکستان، الاحوازیه، جندالله، اتحادیه جهانی علمای مسلمان، حزب التحریر، ارتش انصار و مجاهدین، حزب المجاهدین، حزب‌الله ترکیه، حزب‌الله عربستان، گروه جهادی مرابطون، جبهه النصره، گروه نظامی الشباب، تکفیر و هجرت، انصار الشریعه، انصارالاسلام، انصار السنه، ارتش مردان نقشبندیه، عصائب اهل حق، آئوم شینریکو، سپاه بدر، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان، بوکو حرام، امارت قفقاز حزب کمونیست فیلیپین یا ارتش نوین خلق، جمهوری خلق دونتسک، دختران ملت، جهاد اسلامی مصر، اتا، ارتش موقت جمهوری‌خواه ایرلند، فارک، نیروی داوطلب اولستر، نیروهای متحد دفاع از خود کلمبیا، حزب کارگران کره، گرگ‌های خاکستری، جنبش گولن، شبکه حقانی و بسیاری دیگر از سازمان‌هایی از این دست.

عمر افراد و سازمان‌های تروریستی در کشورمان ریشه در دوره حکومت سلسله پادشاهان در ایران دارد اما نرخ زاد و ولد آنها در دوره سلطنت محمدرضا شاه پهلوی و بعد از آن از سوی مخالفان در نظام نوپای جمهوری اسلامی به طور فزاینده‌ای افزایش یافت.

سازمان مجاهدین خلق یا منافقین، گروه تروریستی فرقان، گروهک تروریستی تندر ملقب به انجمن پادشاهی ایران، رهروان فرقان، گروه مهدویت، ارتش آزادی‏بخش ایران‌آرا، اتحادیه کمونیست‌های ایران، آرخا، چریک‌های فدایی خلق گروه اشرف دهقانی، گروهک توحید و جهاد، حزب آزادی کردستان، کومله، سپاه صحابه ایران، سازمان حزم، سازمان چریک‌های فدایی خلق، رزگاری، سازمان انقلابی کارگران ایران، خبات، حزب رنجبران ایران، سازمان انقلابی حزب توده و حزب منحله دمکرات از جمله سازمان‌ها و گروهک‌های تروریستی داخلی هستند که در دوره حیات منحوس‌شان هزاران انسان بی‌گناه را به شیوه‌ها و روش‌های گوناگون به قتل رساندند.

اوج اقدامات تروریستی جنایتکاران آدم‌کش در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوره هشت ساله جنگ تحمیلی رقم خورد اما این سخن به معنا متوقف شدن اقدامات تروریستی این سازمان‌ها نیست.

به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای و چهره‌های سرشناس قضایی، نظامی و سیاسی کشورمان خود حدیث مفصل و غم‌انگیز دیگری از قصه پر غصه ترور طبقات مختلف اجتماعی در ایران عزیز است.

گروهک‌های تروریستی مستقیم و غیرمستقیم در مراکز آموزشی یا زندان‌ها و شکنجه‌گاههای تحت سلطه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در بدترین شرایط اخلاقی و رفتاری تبدیل به جانی‌های خونخواری می‌شوند که جز قتل عام و شکنجه‌های بی‌رحمانه، وجدان‌های مرده‌شان را سر حال نمی‌آورد.

شگرد این پدیده شوم ضد بشری به گونه‌ای است که در گروه‌های کوچک تکثیر می‌شود تا شناسایی و رهگیری‌شان سخت و خسته‌کننده باشد.

تروریست‌های جانی تحت مهندسی پیچیده غربی – عبری، مدل‌سازی و در تیراژ بالا تکثیر می‌شوند و خود را به بازیگرانی تاثیرگذار در عرصه بین‌الملل که نمی‌توان برای همیشه از شرشان خلاص شد، تبدیل می‌کنند و کشورهای ضدامپریالیستی و مستقل هدف نهایی و غایی این پدیده‌های زشت غیرانسانی هستند.

منابع:

کتاب فرهنگ اصطلاحات سیاسی و استراتژیک

ترور، فرهنگ بزرگ سخن، ج۳، ص۱۷۱۷ - ۱۷۱۹

انتشارات مروارید، تهران، آشوری، داریوش، دانشنامه سیاسی، فرهنگ و اصطلاحات و مکتب‌های سیاسی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر