پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۵۵۹
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: منابع عراقی از قطع کامل برق در چهار استان این کشور خبر دادند.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، واحد توزیع برق استان ذی قار از قطع کامل برق در شماری از استان‌های جنوبی کشور برای سومین روز پیاپی خبر داد.

این واحد با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که برای سومین شب پیاپی چند استان جنوبی عراق از جمله استان ذی قار شاهد قطع کامل برق است.

همزمان منابع عراقی از انفجار بزرگ در نیروگاه «خور الزبیر» خبر دادند که باعث قطع کامل برق در استان‌های بصره و میسان و ذی قار و واسط شد.

این در حالی است که شب گذشته وزارت برق عراق سهم برق استان ذی قار را از ۱۳۵۰ مگاوات به ۱۵۵۰ مگاوات افزایش داد.

وزارت برق عراق تأکید کرده که کادر‌های فنی برای حل مشکل در حال تلاش هستند.

این در حالی است که دمای هوا نیز در عراق افزایش شدیدی یافته و در اکثر مناطق جنوبی حدود ۵۰ درجه است.

همزمانف وزارت برق عراق موعد تکمیل اتصال برق عراق به عربستان را اعلام و اشاره کرد که پرونده واردات گاز از قطر به همکاری ۴ وزارتخانه نیاز دارد.

«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق گفت که وزارت برق با عربستان مسیر‌های خط برق و نقاط اتصال و سازوکار همکاری بین دو طرف را بررسی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست توافق بین دو کشور، هزار مگاوات برق تامین خواهد شد، گفت که خطوط برقی از طریق گذرگاه مرزی عرعر و نیروگاه «الیوسفیه» ایجاد خواهد شد.

موسی تصریح کرد که اتصال برق بین دو کشور طی ۲۴ الی ۳۶ ماه تکمیل خواهد شد.

سخنگوی وزارت برق عراق درباره واردات گاز از قطر توضیح داد که درک مثبتی از سوی قطر درخصوص صادرات گاز به عراق وجود دارد و این پرونده به تلاش‌های وزارت دارایی، حمل و نقل، نفت و برق برای ایجاد سکو‌های ویژه گاز مایع و آماده سازی اسکله‌ها و بنادر علاوه بر تخصیص مبالغ مالی برای واردات نیاز دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر