جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۱۱۹۵۷۲
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷

فکرشهر: در دنیای فناوری، نام‌های زیادی که بزرگتر از سامسونگ باشند، وجود ندارند. این غول فناوری محصولات متنوعی از تلفن‌های هوشمند گرفته تا یخچال، تولید می‌کند اما نام سامسونگ از کجا آمده است و آیا معنای خاصی دارد؟

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، سامسونگی که ما اکنون می‌شناسیم به کلی از شرکتی که در ابتدا وجود داشت، متفاوت است. این شرکت در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول در کره جنوبی تاسیس شد و در ابتدا یک شرکت بازرگانی و فروشگاه مواد غذایی کوچک با حدود ۴۰ کارمند بود.

سامسونگ تا دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت محصولات الکترونیکی نشد. چندین واحد محصولات الکترونیکی از جمله سامسونگ الکترونیکس تشکیل شد که اکنون اکثر افراد سامسونگ را به این نام می‌شناسند.

سامسونگ تا سال ۱۹۹۲ بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه جهان شد. ۱۰ سال بعد، این شرکت، بزرگترین تولیدکننده نمایشگر کریستال مایع در جهان شد. در سال ۲۰۱۲ سامسونگ، با سبقت از نوکیا، بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان شد.

واحد سامسونگ الکترونیکس عامل حدود ۷۰ درصد از درآمد کلی سامسونگ است و تا سال ۲۰۱۹، دومین شرکت فناوری بزرگ جهان از نظر درآمد بود. تلفنهای هوشمند سامسونگ تا آوریل سال ۲۰۲۲ حدود ۲۳ درصد سهم از فروش جهانی تلفن هوشمند داشتند.

معنی نام سامسونگ

نام سامسونگ توسط لی بیونگ چول- بنیانگذار این شرکت- انتخاب شد و به معنای سه ستاره است. طبق سوابق رسمی سامسونگ، بنیانگذار سامسونگ می خواست این شرکت قدرتمند شده و مانند ستاره‌های آسمان جاودانی به نظر برسد.

سه ستاره در اولین لوگو و لوگوهای بعدی سامسونگ وجود داشت تا این که این شرکت لوگویی که امروز می‌شناسیم را در سال ۱۹۹۳ معرفی کرد.

بر اساس گزارش وب سایت howtogeek، این شرکت بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و در بسیاری از حوزه‌ها، پرچمدار صنعت فناوری است. به نظر می‌رسد سامسونگ به هدف بنیانگذارش که قدرتمند و پردوام شدن بود، دست پیدا کرده است.

برچسب ها: فکرشهر سامسونگ
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر