پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۵۸۸
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: عزاداری های محرم اثر ماندگار در فرهنگ این استان دارد و بسیاری از روش‌های عزاداری بوشهری‌ها در کشور به عنوان الگو شناخته می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز دوشنبه در حاشیه برپایی نماز ظهر عاشورا با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) افزود: مراسم‌ و عزاداری‌ها در دهه اول محرم در سراسر شهرها و روستاهای استان بوشهر با شکوه خاصی برگزار شد و مردم نیز عشق و ارادت خود به اباعبدالله الحسین(ع) را نشان دادند.

وی با بیان اینکه این عزاداری‌ها اثر ماندگاری در فرهنگ‌ ما دارد یادآور شد: حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر برگزاری سنتی مراسم‌ محرم‌تاکید داشته‌اند و مردم استان نیز به شیوه سنتی عزاداری کردند که قابل تقدیر است.

محمدی زاده بیان کرد: از خیران و کسانی که در برپایی باشکوه‌تر مراسم عزاداری حضوری موثر داشته اند، تقدیر می‌شود.

وی اظهار کرد: جوانان انقلابی که در برپایی و پذیرایی آیین های کمک محرم کردند و خانواده‌هایی که در منازل نسبت به برپایی مراسم اهتمام داشتند و همه کسانی که در گسترش فرهنگ عاشورایی همراهی کردند قابل تقدیر هستند.

وی در ادامه با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اضافه کرد: خبرنگاران در واقع پیام رسانان وقایع هر سرزمین و هر مملکت هستند و نقشی موثر در پیروزی و تداوم انقلاب داشته و دارند.

استاندار بوشهر افزود: تعداد زبادی از خبرنگاران در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و برای انتقال واقعیت‌ها به مردم و در راه حقیقت به شهادت رسیدند که باید یاد و نام این عزیزان را زنده نگه داریم.

محمدی‌زاده با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری عاشورای حسینی بیان کرد: نقشی که خبرنگاران در شرایط کنونی بر عهده دارند دقیقا نقشی است که حضرت زینب (س) در انتقال حماسه عظیم عاشورا بر عهده داشت.

وی اظهار کرد: خبرنگاران در نظام اسلامی نقشی بسیار ماندگار در تداوم حرکت‌های بزرگ و حماسی بر عهده دارند و امید می رود روز به روز شاهد موفقیت بیشتر این قشر باشیم.

محمدی زاده با بیان اینکه راهپیمایی اربعین فقط مختص شیعیان نیست بلکه همه آزادگان عالم در این رخداد بزرگ مشارکت می‌کنند گفت: حضرت زینب(س) به خوبی پیام عاشورا و پیام امام حسین(ع) را منتقل کرد و امروز تمام آزادگان جهان در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) سوگواری می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر