جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۷۷۹
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: فرماندار عسلویه گفت: فلرها منشأ آلایندگی و برای مردم غیرقابل تحمل هستند که باید در سطح ملی برای رفع این مشکل تلاش شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید علی هاشمی صبح پنج شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به درآمد سازمان تأمین اجتماعی در منطقه و وجود بیمه گذاران زیادی که وجود دارد این بیمارستان می‌تواند خیلی بهتر از این عمل بکند و متأسفانه عملکردشان رضایت بخش نیست.

فرماندار عسلویه افزود: برای احداث بخش دیالیز در بیمارستان تأمین اجتماعی پنج ماه ما را معطل کردند و آخر کار هیچ نتیجه‌ای هم نداشتند، از محل اعتبارات شورای راهبری دو میلیارد برای خرید دستگاه دیالیز جهت بیمارستان شهید سلیمانی اختصاص داده شده است و این در حالی است که خود بهداری نیروی دریایی ٢٣ میلیارد جهت ساخت CCU و ICU، مامو گرافی و خرید دستگاه دیالیز اختصاص داده است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد در شهرستان عسلویه ١٨ بیمار دیالیزی وجود دارد.

احداث آب شیرین کن در عسلویه

وی پیرامون احداث آب شیرین کن در عسلویه گفت: مجوزهای اولیه و زمین آبشیرین کن هشت هزار و ۵٠٠ مترمکعبی عسلویه تهیه شده است.

وی تصریح کرد: درباره مشکلات آب شهرستان با استاندار رایزنی کرده‌ام و موضوع در کمیسیون ماده یازده در حال رسیدگی است و با اخذ مجوز نهایی در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار عسلویه تصریح کرد: در روستای اخند هم هزار و ۵٠٠ مترمکعب آب از طریق آب شیرین کن بخش خصوصی به شبکه تزریق خواهد شد در آینده یک مخزن پنج هزار مترمکعبی هم به ظرفیت آب شهرستان جهت روستاهای پایین خط افزوده خواهد شد که امیدواریم با این اقدامات مشکل آب شهرستان حل شود.

وی گفت: متأسفانه شهروندان در مصرف آب صرفه جویی نمی‌کنند و آب بها هم پرداخت نمی‌کنند که این از نظر شرعی مشکل دارد و باید در این زمینه تجدید نظر کنند.

فرماندار عسلویه یادآور شد: در پنج ماه گذشته بیش از یکصد نفر از جوانان شهرستان عسلویه در شرکت‌های منطقه مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: از اول فروردین امسال تا هفته گذشته ١٠٧ نفر از جوانان شهرستان عسلویه جذب شرکت‌های مستقر در منطقه شدند که لیست آنها موجود است و به معاون سیاسی گفته‌ام این لیست را مورد راست آزمایی قرار دهند و بررسی کنند که آیا همه این جوانان مشغول به کار شده‌اند.

تعریض جاده چریف

وی با بیان اینکه تعریض جاده چریف در بخش زیر سازی ۵٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: توسعه و تعریض جاده عسلویه به هاله (چریف) همان اوایل کار به خاطر عدم تخصیص اعتبار روند کندی داشت با رایزنی‌های که انجام شد آخر سال گذشته مبلغی به پیمانکار داده شد.

هاشمی ادامه داد: چند وقتی محیط زیست به مسیر ایراد داشت که موضوع حل شد و یک میلیارد و سیصد هم برای جا به جایی تیر برق‌ها اختصاص یافته و پنج میلیارد هم از شورای راهبردی اختصاص یافته است، در هفته دولت ٢٢ کیلومتر از کمربندی اتوبان تا روستای خیار و با هزینه ۶۵ میلیاردی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تعریض مسیر چاه مبارک به سه راهی کنار خیمه ٢۴ کیلومتر است که در سه قطعه انجام خواهد شد و اعتباری برای امسال برای قطعه اول در نظر گرفته شده است.

فرماندار عسلویه تصریح کرد: برای اصلاح پیچ روستای سهمو که یکی از مطالبات مردم بود از اعتبارات ریاست جمهوری اعتباری برای این کار در نظر گرفته شده است که امسال شروع به کار خواهد شد.

مطالعه اسکله تجاری

وی با بیان اینکه برای مطالعه اسکله تجاری در شهرستان ۵٠٠ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است افزود: سازمان بنادر و دریانوردی استان برای مطالعه ساخت اسکله تجاری در جنوب شهر عسلویه ٨۵٠ میلیون اعتبار لازم دارد که در کمیته برنامه ریزی ۵٠٠ میلیون در نظر گرفته شده است؛ به طوری که تمام لنج‌های تجاری عسلویه و نخل تقی به این مکان انتقال داده شود و اسکله‌های عسلویه و نخل تقی مختص لنج‌های صیادی شود این پروژه بزرگی است و اداره کل بنادر و دریانوردی استان این کار را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: این کار نیاز به رایزنی طولانی دارد که هم فرماندار، نماینده مجلس، امام جمعه، متنفذین و خبرنگاران به عنوان یک مطالبه مردمی این موضوع را پیگیری کنند، این یک پروژه ملی است که نیاز به هشتصد میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و اشتغال زایی خوبی خواهد داشت.

فرماندار عسلویه بیان کرد: خبر خوبی که به مردم نخل تقی بدهم ان شاء الله در هفته دولت لایروبی اسکله نخل تقی شروع خواهد شد و مشکلات این اسکله برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ١١٠ شرکت دانش بنیان در شهرک حمایتی صنعت در عسلویه مستقر خواهد شد گفت: یک کار بزرگی داریم دنبال می‌کنیم که نیاز صنعت هم است و یک شهرک حمایتی در مسیر فرودگاه پیش بینی کرده‌ایم که با استاندار، معاونین استاندار، مدیر شهرک‌های صنعتی استان جلساتی داشته و موضوع مورد استقبال قرار گرفته است و پیش بینی شده بالغ بر ١١٠ شرکت دانش بنیان با اشتغال زایی ۱۱ هزار نفر برای این شهرک شده است.

آلودگی فلرها باید از کشور پیگیری شود

فرماندار عسلویه با اشاره وضعیت آلایندگی خاطرنشان کرد: فلرها منشأ آلایندگی بوده و برای مردم غیرقابل تحمل هستند اما مدیریت این کار از توان شهرستانی و استانی خارج است و باید به صورت ملی موضوع در دستور کار و پیگیری قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر