جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۸۶۲
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶

فکرشهر: محمودزاده گفت: تمامی واحد‌های نهضت ملی مسکن بیمه کیفیت هستند و برای ساخت آن‌ها ۴هزار هزار میلیارد تومان هزینه باید صرف شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمود زاده گفت: ۴ میلیون واحد مسکونی مورد هدف دولت است از نظر اقتصادی بیش‌از ۴هزار هزار میلیارد تومان فقط در حوزه ساخت بدون لحاظ خدمات و زمین باید برای آن هزینه شود.

او گفت: در صورتی که ۷۰ درصد از هزینه‌ها مربوط به بخش مصالح ساختمانی باشد بیش از ۲هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد در حوزه مصالح ساختمانی گردش مالی ایجاد می‌شود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی یکی از بحث‌های مهم در این بخش که در اکثر نقاط کشور مطرح است، مصالح ساختمانی است که باید تامین شود.

همچنین در حوزه ایجاد اشتغال هم طبق آمار‌های تدوینی در ۱۲۰ متر ساختمان ۲.۲ شغل به صورت مستقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود که در مجموع ۸ ونیم میلیون اشتغال ایجاد می‌کند.

او می‌گوید: در حوزه تسهیلات انتظار ویژه داریم که سیستم‌ بانکی برای پرداخت تسهیلات حمایت کند. هم اکنون قرارداد با بزرگترین شبکه اجتماعی که ۳ونیم میلیون نفر را پوشش می‌دهد داریم و ۲۵ تفاهم با دستگاه‌های مختلف را منعقد کرده ایم که دو قرارداد آن که شامل ساخت ۲۰۰ هزار مسکن است را با اتاق تعاون منعقد کرده ایم.

او گفت: در صنعت ساختمان کشور تمام پروژه‌های مسکن از بیمه کیفیت برخوردار خواهند بود و برای ۱۰ سال تمام اجزای ساختمان بیمه شده است.

امروز بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزاری راه وشهرسازی و عضو کمیسیون عمران مجلس افتتاح شد.

این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۴ مرداد با حضور بیش از ۹۰۰شرکت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر