پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۸۸۳
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: ظرفیت‌ها و صنایع کوچکی در روستاهای شهرستان مطرح و زبانزد است و باید تقویت شده و محدودیت‌ها و موانعی که مانع رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌شود برطرف شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت ایام سوگواری محرم و تقدیر از حضور پرشور مردم ولایتمدار شهرستان گناوه در مراسم و آئین‌های ویژه عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران آن حضرت اظهار داشت: حضور همه اقشار مردم شهرستان در دهه اول محرم در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و اماکن مقدس چشم گیر بود.

امام جمعه گناوه افزود: علیرغم همه مشکلات و تبلیغات سو دشمنان علیه مکتب اهل بیت (ع) و نظام مقدس اسلامی، اما مردم با ارادت نسبت به سالار شهیدان و مکتب و اهداف ایشان با شور و حرارت خاص در مجالس و محافل حضور پیدا کردند و حضور همه مردم، هیئت‌ها، عزاداران، مجالس و محافل امسال قابل تقدیراست.

وی گفت: این عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) مایه خیر و برکت در دنیا و موجب رضایت و خوشحالی حضرت صدیقه اطهر (س) خواهد شد.

وی با اشاره به ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک تصریح کرد: یکی از چالش‌های مهم اقتصادی که در حال حاضر جامعه ایران با آن روبرو است موضوع بیکاری است و برآوردها نشان می‌دهد که متأسفانه نزدیک به ۳ میلیون نفر در کشور افراد بیکار وجود دارد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه دولت در تلاش است تا بحث اشتغال را به سرانجامی برساند، ادامه داد: حمایت از صنایع کوچک یکی از عواملی است که می‌تواند به اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان کمک کند و این صنایع می‌تواند هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشاند و هم تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت بزرگ ایران را خنثی کند.

موانع تولید رفع شود

حجت الاسلام رکنی حسینی با تاکید بر اینکه باید موانع و محدودیت‌هایی که در حمایت از صنایع کوچک وجود دارد را برطرف کرد، خاطرنشان کرد: شهرستان گناوه ظرفیت بسیار خوبی در زمینه صنایع کوچک دارد باید در روستاها ظرفیت‌ها و صنایع کوچکی که همیشه در شهرستان زبانزد است حمایت و تقویت شود و محدودیت‌ها و موانعی که مانع رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌شود برطرف شود.

وی بیان کرد: ضعف‌هایی نیز در بحث صنایع کوچک وجود دارد از جمله اینکه حمایت‌هایی صورت می‌گیرد که این حمایت‌ها هدفمند نیست یا اینکه مدیریت‌ها ضعیف، آموزش‌ها ناکافی، تجربه‌ها کم و زیرساخت‌ها مناسب نباشد، لذا باید از صنایع کوچک حمایت کرد که دولت نیز در حال حمایت از این صنایع است.

وی با گرامیداشت ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی گفت: بعد از ۳۳ روز مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی ۲۳ مرداد به عنوان روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است.

وی گفت: امروز افرادی که زمانی خود را انقلابی و در خط امام می‌دیدند در این مقطع متنی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که درباره تمام مقاومت‌ها، شهادت‌ها شهدا و شهید همدانی‌ها داشتند حرف‌های سخیف و بی پایه منتشر می‌کنند.

وی گفت: اگر این مقاومت‌ها و شهادت شهدایی مانند حججی ها و همدانی‌ها نبود هیچکس امروز آسایش و امنیت نداشت و به تعبیر رهبر انقلاب اگر در خارج از مرزها دفاع نمی‌کردیم باید در کرمانشاه علیه داعشی ها می‌جنگیدیم.

امام جمعه گناوه بیان کرد: انتشار اینگونه متن‌ها و سخنان دل هر انسان آزاده را جریحه دار می‌کند و این افراد بدانند که در پیشگاه شهدا و خانواده آنها شرمنده خواهند بود.

وی با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در جمعه گذشته گفت: این حملات سه روز ادامه داشت ولی مقاومت فلسطین با موشک باران سرزمین‌های اشغالی، رژیم اشغالگر را مجبور به آتش بس کرد و جنگ سه روزه به شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

وی گفت: حمله نظامی اخیر به غزه شکست مفتضحانه دیگر برای رژیم صهیونیستی بود و شلیک ۴ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی گنبد آهنین رژیم اشغالگر را زیر سوال برد و این مقاومت‌ها به عقب نشینی دشمنان فلسطین منجر خواهد شد.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان سرافراز و همرزم مان شهدا با مقاومت، صبوری و صلابت خود سال‌ها در سیاه چاله‌های بعثی و زیر شکنجه‌ها ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند اما دست از اهداف شهدا، انقلاب، نظام و ولایت برنداشتند و باید این شهدای زنده انقلاب و همرزم مان شهدا را تکریم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر