جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۹۰۲
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با بهره برداری از مجتمع بندری نگین در طرح توسعه بندر بوشهر، این بندر از محدودیت و تنگنا خارج می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی نسب افزود:  بندر بوشهر با ۵۷ هکتار مساحت از نظر قرارگیری در محدوده شهری کمترین مساحت را در بین بنادر کشور دارد و همین موضوع موجب شد به فکر برون رفت از این محدودیت و جذب سرمایه گذار خصوصی باشیم و با این هدف طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پیگیر جاده دسترسی و پل برای مجتمع بندری نگین هستیم افزود:این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت  دارد و هزار متر نیز آسفالت شده و ۵ هزار و ۷۰۰ متر نیز زیرسازی اولیه آن صورت گرفته و آماده آسفالت است.

شکیبی نسب اضافه کرد: ۶۰ درصد قطعات پل فلزی هم آماده نصب است و با روندی که پیش رو داریم تا پایان خرداد ۱۴۰۲ جاده و پل دسترسی به مجتمع بندری نگین به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در خصوص تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین هم گفت: این تاسیسات در حال حاضر با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی است که در صورت بهره برداری در کوتاه‌ترین زمان فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال خواهد بود.

شکیبی نسب از ساخت اسکله نفتی نگین هم خبرداد و افزود: ساخت اسکله یکی از نیاز‌ها برای جذب سرمایه گذار خصوصی است که با دریافت مجوز‌های لازم کار مطالعه و اجرای آن را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در توسعه مجتمع بندری نگین پهلوگیری شناور‌های ۵۰ هزار تنی در نظر گرفته شده است اضافه کرد: هم اکنون اسکله‌ای به طول ۳۰۰ متر توسط بخش خصوصی ساخته شده که این اسکله برای احداث یک پایانه اختصاصی کانتینری است.

شکیبی نسب عنوان کرد: امیدداریم با هه این اقدامات در آینده بندر و آبراه ورودی بندر برای پذیرش شناور‌های ۵۰ هزار تنی آماده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر