جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۰۳۷
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در سال جاری ۵۶۰ زندانی در سطح استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا خواهند گرفت.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید محتشم حسینی ظهر یکشنبه در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی در زندان‌های استان باید با جدیت دنبال می‌شود، افزود: باید شرایط و زمینه را برای مهارت آموزی زندانیان فراهم کنیم تا پس از آزادی بتوانند علاوه بر کسب درآمد، افرادی مفید برای جامعه باشند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر افزود: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان زندان‌ها حرفه آموزی و اشتغال زندانیان است که در این راستان در سال جاری ۵۶۰ زندانی در سطح استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا خواهد گرفت.

وی از توانمندسازی ۳۵۰ نفر از زندانیان استان در ۴ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: اگر زندانی فاقد مهارت شغلی در مدت محکومیت خود حرفه خاصی که اشتغال و درآمد زا باشد را یاد بگیرد بعد از سپری شدن دوران محکومیت می‌تواند با شروع کردن یک کسب و کار مسیر زندگی خود را تغییر داده و دیگر مرتکب جرم نشود اما اگر اینگونه نباشد زندانی، بعد از سپری کردن زمان محکومیت دوباره در مسیر اشتباه خود قدم خواهد برداشت.

وی با تاکید به برگزاری مداوم مسابقات مهارت در زندان‌های استان بوشهر در جهت ترغیب زندانیان به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اضافه کرد: اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، کاهش آسیب‌های رفتاری و پرخطر در زندان‌ها، بازسازی شخصیتی، کاهش آمار جرم و بزهکاری و کاهش جمعیت زندانیان و احیای زندگی شرافتمندانه پس از آزادی در جامعه خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر