چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: دادگاه قاهره امروز (سه‌شنبه) احکام نهایی خود را درباره دو پرونده جنجالی علیه رهبران اخوان‌المسلمین که شاهد صدور بیشترین حکم اعدام بوده است، قرائت کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری دانشجویان ایران، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جلسه امروز برای صدور حکم نهایی 16 تن از رهبران اخوان‌المسلمین در پرونده جاسوسی و 106 تن از آنان درباره حمله به زندان‌های این کشور که به شکل بدوی به اعدام محکوم شده بودند، برگزار و بار دیگر آن حکم تایید شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۰
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: دادگاه قاهره امروز (سه‌شنبه) احکام نهایی خود را درباره دو پرونده جنجالی علیه رهبران اخوان‌المسلمین که شاهد صدور بیشترین حکم اعدام بوده است، قرائت کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری دانشجویان ایران، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جلسه امروز برای صدور حکم نهایی 16 تن از رهبران اخوان‌المسلمین در پرونده جاسوسی و 106 تن از آنان درباره حمله به زندان‌های این کشور که به شکل بدوی به اعدام محکوم شده بودند، برگزار و بار دیگر آن حکم تایید شد.

\n\n

محمد مرسی، رئیس‌جمهوری سابق مصر در پرونده دوم یعنی حمله به زندان‌های این کشور به صورت بدوی به اعدام محکوم شده بود. وی امروز در پرونده جاسوسی حبس ابد گرفت و حکم وی در حمله به زندان‌ها که اعدام بود، بار دیگر نیز تایید شد.

\n\n

در این جلسه، حکم اعدام برخی از رهبران اخوان‌المسلمین از جمله خیرت شاطر، ابراهیم بلتاجی و احمد عبدالعاطی که به جاسوسی متهم شده بودند، تایید شد و قاضی آنها را متهم دانست که علاوه بر ارائه اطلاعات به حماس، اسناد محرمانه‌ای را به کشورهایی از جمله به ایران داده‌اند که امنیت ملی مصر را به خطر انداخته است.

\n\n

در این جلسه همچنین محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین، محمد مرسی و برخی دیگر از رهبران اخوان از جمله کتاتنی و العریانی به حبس ابد به اتهام جاسوسی به نفع طرف‌های خارجی محکوم شدند.

\n\n

جلسه دوم قرائت حکم برای رسیدگی به پرونده موسوم به حمله به زندان‌های مصر که در آن مرسی و برخی دیگر از رهبران اخوان به اعدام محکوم شده‌ بودند، پس از یک‌ ساعت از جلسه اول برگزار شد. براساس آن محمد بدیع، رشاد بیومی، احمد کتاتنی، عصام عریان و محمد مرسی، همگی به اعدام محکوم شدند و برای برخی دیگر از رهبران حبس ابد و حبس‌های طولانی‌مدت صادر شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر