سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۶۱۱
سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بی بند و باری و بی حجابی یک حرکت به تمام معنا ضد اخلاقی و ضد دین نیست بلکه یک نوع جنگ است؛ امروز شبکه مجازی میدان جنگ است و باید مراقب نوجوانان و جوانان‌مان باشیم تا در این میدان گرفتار دسیسه‌های دشمن نشوند.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه امروز در ویژه برنامه دفاع مقدس « در سایه سار خورشید» و وداع با پیکر دو شهید تازه تفحص شده که در بندرعباس برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: بسیجیان عزیز ما در مکتب شهدا، ائمه اطهار و یاران امام حسین با توان و قدرت، آماده فتح سنگرها برای انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: ادبیات قرآن در باب شهادت، ادبیات شادمانی است یعنی خوش به حال شهدا که « فرحین بما آتاهم الله» هستند و به ما بشارت عزت و عاقبت بخیری در مسیر الهی را می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: جهاد یک اصل مشترک میان زندگی همه انبیاء و ائمه اطهار است و تا انقلاب زنده است دشمن دارد و تا دشمن هست، جهاد لازم است.

حجت الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: جهاد، اصلی است که در زندگی همه ائمه و امامان، جلوه گری می‌کند و مومن واقعی کسی است که در زندگی او جهاد مستمر وجود دارد. مومن کسی است که بعد از ایمان در اندیشه نلغزد و در عمل در جهاد مستمر باشد و اگر چنین شد در جهادش صادق است.

وی گفت: دو شهید بزرگوار این جمع نیز که پس از ۳۴ و ۳۵ سال به شهر و دیار خود بازگشته‌اند مصداق نشانه‌های ایمان هستند که راه را به ما نشان می‌دهند. آنان در جهاد در راه خدا سربلندترین انسان‌ها هستند که جان خویش را فدا کرده و امروز به عنوان نشانه‌هایی از راه حق به جمع مردم هرمزگان بازگشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان داشت: عمده ریزش ها و لغزش ها حتی در میان کسانی که به مقامات بالا رسیده‌اند بدلیل شکست آنها در برابر نفس است.

دشمن هنوز ملت ما را نشناخته است

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه میدان دیگر جهاد، در مقابل عملیات سخت دشمن است، خاطرنشان کرد: آن جا که دشمن دست به اسلحه به می برد و متعرض به خاک ما می‌شود، شکل دیگری از جهاد رقم می‌خورد و ما نمونه آن را در دفاع مقدس دیدیم. دشمن به خیال خام خودش حمله کرد که انقلاب نوپای ما را بشکند و نابود کند ولی زنان و مردان دلاور این سرزمین دشمن را با مقاومت خویش به زانو درآوردند.

وی ادامه داد: دشمنان، جنگ را بر این ملت تحمیل کردند ولی ملت ایران، تهدید را به فرصت بدل کرد. شما بدانید که دفاع مقدس در دهه اول انقلاب خطرات بزرگی را از سر انقلاب برطرف کرد. دهه اول انقلاب اسلامی، دهه سختی بود که به برکت ایستادگی امت با جلوه ای از مقاومت به پایان رسید و ثمرات و برکات آن را امروز نیز شاهدیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه، گفتمان دفاع از حرم و مقاومت فعالانه در تمامی عرصه‌ها را محصول دفاع مقدس دانست و بیان داشت: دفاع مقدس گفتمان مقاومت را در بین امت های اسلامی نیز نهادینه کرد و به همه مسلمانان یاد داد که در برابر دشمن گرگ صفت نرمش و سازش جواب نمی دهد بلکه ایستادگی و مقاومت باعث پیروزی خواهد شد.

جهاد در برابر فتنه، جهاد کبیر است

حجت الاسلام حاجی صادقی در بخش دیگری از اظهارات خود، قسم دیگری از جهاد را جهاد برابر فتنه برشمرد و خاطرنشان کرد: این شکل از جهاد را در زندگی پیامبر نیز مشاهده می‌کنیم که قرآن از آن تعبیر به جهاد کبیر دارد. جهاد کبیر پایین تر جهاد اکبر است اما از جهاد نظامی سخت تر است.

وی یکی از برجسته ترین مصادیق جهاد کبیر را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: امام رضا علیه السلام الگو و اسوه جهاد تبیین در برابر فتنه گران است. خلیفه دوران امام رضا (ع) می خواست فرهنگ امامت و ولایت را در خلافت هضم کند اما روشنگری‌ها و کردار امام رضا سبب شد تا این عرصه به روی آنان بسته شود.

نیاز امروز ما جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه بیان داشت: ما امروز به این جهاد تبیین نیاز داریم؛ بسیجیان و رزمندگان این استان، دلاوری ها و شجاعت های شما در دوران مقدس و همه عرصه ها و دفاع از خلیج همیشه فارس و مقابله با انحرافات و در دفاع از حریم ولایت زبانزد است اما با بصیرت افزایی مراقبت کنیم که دشمن جوانان و نوجوانان ما را گرفتار نکنند.

وی با اشاره به قضایای یک هفته اخیر در کشور، گفت: در قضایای یک هفته گذشته، دشمن آنقدر ذلیل و نا امید گشت که دلخوش به چند جوان و نوجوان شد و آنها را تحریک کرد که با اغتشاشات خیابانی انقلاب را از بین ببرد و در واقع انسان غصه می‌خورد که دشمن چقدر ذلیل است و چقدر در تحلیل خود ناتوان است؛ آیا مردم ما را نشناخته؟ این مردمی که فتنه ۸۸ را دیدند و سختی‌ها و مشکلات آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند. باید به دشمن گفت که خیلی هنر کردید عده‌ای را استخدام کردید و از روحیه هیجانی تعدادی جوان و نوجوان سوء استفاده می‌کنید.

حجت الاسلام حاجی صادقی در سه بخش جداگانه به وظایف مسئولان، نیروهای مسلح و وظیفه عمومی در جامعه اشاره و گفت: ارشاد و هدایت سر جای خودش اما در برابر دشمن دشمن نباید منفعل بود و کوتاه آمد. در برابر فتنه گران و فتنه زده‌ها نباید به فتنه گران، ترحم کرد.کسی که به جان و مال مردم و دین خدا آسیب می زند و آتش بر موکب امام حسین (ع) می‌زند و یا به حجاب بانوان تعرض می‌کند را نباید ترحم کرد. البته باید به این بچه‌های جوان و نوجوان فریب خورده ترحم کرد.

وی از انحراف فکری و بدنبال آن فتنه فکری و نیز گرفتار ساختن انسان‌ها به مظاهر دنیوی به عنوان دو انحراف مهمی که از سوی دشمن دنبال می‌شود، نام برد و خاطرنشان کرد: به تعبیر پیامبر اسلام فتنه آغازش خیلی‌ها را گرفتار اما پایانش عبرت است و انسان ها را غربال می‌کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: بی بند و باری و بی حجابی یک حرکت به تمام معنا ضد اخلاقی و ضد دین نیست بلکه یک نوع جنگ است؛ امروز شبکه مجازی میدان جنگ است و باید مراقب نوجوانان و جوانان‌مان باشیم تا در این میدان گرفتار دسیسه‌های دشمن نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر