پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۳۶۲۰
سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: ایران به لطف تعویض طلایی کادر فنی و نیز واکنش‌های تماشایی دروازه‌بان کشورمان، از شکست مقابل سنگال گریخت.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18 امروز (سه‌شنبه - به وقت ایران) در دومین دیدار دوستانه خود در کشور اتریش، مقابل تیم ملی سنگال صف‌آرایی کرد که این بازی با تساوی یک-یک به پایان رسید.

مرتضی پورعلی‌گنجی که در شروع نیمه دوم وارد زمین شده بود، دروازه ایران را به اشتباه در دقیقه 55 باز کرد. سردار آزمون هم که در نیمه دوم جانشین مهدی طارمی شده بود، در دقیقه 64 موفق به گلزنی شد. در دیدار دوستانه قبلی ایران مقابل اروگوئه، کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت مهدی طارمی را وارد زمین کند و همین بازیکن زننده گل برتری ایران بود. این بار هم تعویض طلایی کی‌روش سبب تغییر نتیجه بازی به سود کشورمان شد.

همچنین سید حسین حسینی در این مسابقه بارها دروازه ایران را نجات داد.

ترکیب ایران: سید حسین حسینی، صادق محرمی، محمد حسین کنعانی‌زادگان (46 - مرتضی پورعلی‌گنجی)، سید مجید حسینی، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی (46 - امید ابراهیمی)، میلاد سرلک (46 - سامان قدوس)، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد (46 - علیرضا جهانبخش) و مهدی طارمی (60 - سردار آزمون).

ترکیب سنگال: سنی دینگ، کالیدو کولیبالی، پا آبو سیسه، اسماعیل جکوبس، فورموسه مندی، نامپالیس مندی، کرپین دیاتا (76 - بامبا دینگ)، گانا گوئیه، سادیو مانه، اسماعیلا سار (87 - لوم اندیائه) و بولایه دیا (62 - شیخو کویاته).

اتفاقات حساس این مسابقه در زیر آمده است:

نیمه اول

دقیقه 11: ارسال حاج‌صفی به روی دروازه سنگال، با ضربه سر مدافع این تیم همراه شد که توپ در ادامه روی پای کنعانی‌زادگان فرود آمد. با این حال ضربه مدافع ایران با اختلاف از بالای دروازه شیران ترانگا به بیرون رفت.

دقیقه 14: سنگالی‌ها از سمت چپ به دفاع ایران نفوذ کردند و مانه در محوطه جریمه تیم کشورمان صاحب توپ شد. ارسال زمینی او به روی دروازه ایران، با دخالت کنعانی‌زادگان همراه شد و او اجازه نداد اسماعیلا سار صاحب توپ شود.

دقیقه 17: سنگال در ضدحمله‌ای خطرناک و در شرایطی که بازیکنان بیشتری نسبت به ایران در محوطه جریمه کشورمان داشتند، به سمت دروازه حسینی هجوم آوردند. پاس مانه به سار، او را در جدال تک به تک با سنگربان ایران قرار داد که این ضربه به زیبایی توسط حسینی مهار شد.

دقیقه 18: ارسال کرنر گوئیه روی سر مانه فرود آمد، اما او از موقعیت بسیار خوب خود استفاده نکرد و ضربه‌اش را با اختلاف به بیرون از زمین فرستاد.

دقیقه 25: ضربه آرنج مانه به عزت‌اللهی باعث شد هافبک ایران حدود یک دقیقه روی زمین بیفتد و سپس به بازی ادامه دهد.

دقیقه33: ادریسا گانا گوئیه به دلیل خطای شدید روی نوراللهی کارت زرد گرفت.

دقیقه 37: مانه باز هم در متن حمله قهرمان آفریقا قرار داشت. او پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و توپ را به دیاتا رساند که شوت این بازیکن با واکنش حسینی دفع شد.

نیمه دوم

دقیقه 54: پس از اشتباه مدافعان ایران، سار با حسینی تک به تک شد و توانست توپ را از او عبور دهد، اما حاج‌صفی توپ را از دروازه بیرون کشید.

دقیقه 55: پورعلی‌گنجی که تلاش می‌کرد ارسال زمینی جکوبس روی دروازه ایران را دفع کند، به اشتباه دروازه خودی را گشود.

دقیقه 57: حاج‌صفی پس از دریافت پاس قلی‌زاده، از سمت چپ دفاع سنگال نفوذ کرد و توپ را به روی دروازه قهرمان آفریقا فرستاد که سامان قدوس به توپ نرسید.

دقیقه 64: موقعیت بعدی کشورمان باز هم بر مبنای حرکت کاپیتان ایران به دست آمد. حاج‌صفی در از سمت چپ توپ را به روی دروازه سنگال ارسال کرد که آزمون توانست دروازه سنگال را باز کند.

دقیقه 77: سادیو مانه پس از دریافت توپ در محوطه جریمه ایران، آن را به روی دروازه کشورمان فرستاد که حسینی موقتاً آن را دور کرد. در ادامه بامبا فرصت گلزنی داشت که سنگربان ایران با واکنشی دیدنی موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 84: سار پس از ورود به محوطه جریمه، توپ را به سمت دروازه ایران شلیک کرد که حسینی باز هم واکنش نشان داد و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 85: سامان قدوس پس از خطای هَندی که مرتکب شد، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر