جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۶۹۰
چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: رییس کل دادگستری خوزستان گفت: وقایع هفته اخیر با تلاش ماموران شبانه‌روزی فرماندهی انتظامی و سایر نیروهای مسلح و اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان و تدابیر اتخاذ شده در شورای تامین و اجرای مصوبات این شورا، به بهترین نحو مدیریت شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی در دیدار با فرمانده انتظامی استان، بیان کرد: خوزستان در جریان این وقایع شاهد کمترین خسارت به بیت‌المال و اموال مردم نسبت به سایر استان‌ها بود.

جرایم خاص در استان فوق‌العاده رسیدگی می‌شود

وی ادامه داد:هر جرمی که میزان خسارت آن به جامعه و امنیت شهروندان بیشتر باشد، در قالب جرایم خاص طبقه‌بندی می‌شود و نیاز به رسیدگی با شیوه خاص و به صورت فوق‌العاده دارد. جرایم خاص در استان فوق‌العاده رسیدگی می‌شود با افرادی که با سلاح سرد یا گرم دست به سرقت مسلحانه و مقرون به آزار می‌زنند و با تعرض به مال و جان و ناموس مردم، موجب برهم زدن امنیت جامعه می‌شوند، باید طبق قانون و در کمترین زمان ممکن با قاطعیت برخورد شود.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم خاص به‌ویژه سرقت‌ خشن و تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه برخورد با جرایم خاص، از جمله تدابیر دستگاه قضایی در برخورد با مرتکبان این جرایم است که به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس استان قرار گرفته است.

دهقانی با بیان اینکه دادخواهی مردم از پلیس شروع می‌شود، گفت: هرجا کوچکترین خدشه‌ای به امنیت مردم وارد شود به پلیس متوسل می‌شوند و این دلالت بر حضور مقتدرانه و شبانه‌روزی ماموران فراجاست.

رییس دستگاه قضا در خوزستان افزود: نیروی انتظامی، نماد اقتدار است و با وجود سنگینی وظایف متعددی که در قانون تشکیل این نیرو برای فراجا تعیین شده، مهم‌ترین وظیفه استقرار و استمرار نظم است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز از پلیس به‌عنوان بازوی توانمندی که به کشف جرم و تعقیب و دستگیری مرتکبان جرایم خاص و خشن کمک می‌کند، حمایت خواهد کرد.

وی با تقدیر از فرماندهی و کارکنان انتظامی خوزستان در برقراری نظم و امنیت و تسهیل در تردد زایران در مراسم پیاده روی اربعین با تلاش شبانه روزی، بیان کرد: در این ایام هرجا که تصور می‌شد نیروی انتظامی باید حضور فعال داشته باشد، شاهد عملکرد خوب این نیرو بودیم و در میزبانی از زایران با سربلندی از این ماموریت بیرون آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر