جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۷۰۴
چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: در همایش تبیین نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس از ایثارگران و خانواده شهدای جهاد سازندگی استان بوشهر تجلیل شد.

به‌ گزارش فکرشهر از صداوسیما، جهاد سازندگی در اولایل انقلاب تأسیس شد و در دفاع مقدس نقش مهمی در پشتیبانی از خطوط مقدم داشت. از استان بوشهر ۵۶ تن از جهادگران سازندگی به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در همایش تبیین نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله گفت: امروز جهان استکبار امنیت ایران را نشانه گرفته و به‌دنبال این است که در فضای جغرافیای این کشور ایجاد ناامنی کند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: امروز براساس اعتراف دشمن، آن‌ها به‌دنبال سوریه‌ای کردن ایران اسلامی هستند.

او اضافه کرد: امروز جهان به ایران اسلامی به‌عنوان پرچمدار آزادی‌خواهی، استقلال‌خواهی، پیشرفت و تمدن‌آفرینی براساس آموزه‌های دینی نگاه می‌کند، اما جهان استکبار که به‌دنبال چپاول ثروت‌ها و تسلط بر منابع قدرت و به‌دنبال ایجاد بحران و تشنج در ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: استکبار جهانی بنا دارد که تمام دستاوردهای نظام را که حاصل ایثارگری‌های شهدا است از بین ببرند و کشور را دچار بحران و ناامنی کنند و پس از آن نقشه شوم خود که همان براندازی و انتقام کشی از نیروهای انقلاب است را اجرا کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: فردی به هر دلیل فوت می‌کند و مراجع قانونی نیز در حال پی‌گیری مسئله هستند، اما دشمن با سوءاستفاده از شرایط، جریانی را طراحی کرده و مردم و نیروی انتظامی را دچار زحمت می‌کند؛ این درحالی است که در کشورهای اروپایی هر روز شاهد فساد، فحشا، ظلم و جنایت هستیم و روزی نیست که سرخ‌پوستان آمریکایی کشته نشوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: به‌همین دلیل است که به‌دنبال بهانه‌های واهی، از هر ابزاری که بتوانند برای ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند.

او اضافه کرد: ایران در تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علم و فناوری دارای شاخصه‌های بالا و از استقلال لازم برخوردار است و به‌همین دلیل است که رئیس جمهور ایران با اقتدار در سازمان ملل از منافع این ملت دفاع و استکبار جهانی را به سرکردگی آمریکا در کشور خود افشا می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان این‌که مردم ایران با تمام قوا از ایران پشتیبانی می‌کنند، گفت: مگر می‌شود با وجود این همه شهید و اسیر بعد از مدتی همه آرمان‌ها و ارزش‌ها کنار گذاشته شود.

او تأکید کرد: پای این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و ملت ایران برای به ثمر نشستن این انقلاب زجرهای زیادی کشیده شده است و دشمن بداند که به این راحتی خدشه‌ای به این نظام وارد نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر خطاب به آمریکا، انگلیس و کشورهای مرتجع منطقه اعلام کرد: تا این انقلاب پابرجاست و ولایت هست مردم ایران با تمام وجود از حریم انقلاب دفاع می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به نقش جهاد سازندگی در انقلاب اسلامی گفت: جهاد سازندگی با آغاز انقلاب در کل جغرافیای ایران ایجاد شد و تا پیش از جنگ نیروهای جهادگر با حضور در مناطق محروم با تمام سختی‌هایی که به جان می‌خریدند و در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه و عمران گام برمی‌داشتند و در جنگ نیز در عرصه مهندسی جنگ و پشتیبانی به ایفای نقش پرداخت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر