پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۷۰۸
چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: حامیان جریان صدر که از شب گذشته به تدریج خود را به اطراف منطقه سبز رسانده‌اند، با غروب آفتاب بر شدت حملات خود به سمت نیروهای امنیتی افزوده و سعی دارند بار دیگر وارد این منطقه شوند.

به گزارش فکرشهر از فارس، به نوشته منابع عراقی، نیروهای امنیتی و در رأس آن‌ها در نیروهای ضد شورش سعی دارند مانع رسیدن آنها به منطقه سبز بشوند و در مقابل نیز آن‌ها در ابتدا سعی کردند که با لودر موانع سیمانی را کنار بزنند که با مقاومت نیروهای امنیتی به عقب رانده شدند.

در این میان حامیان صدر در ابتدا توانستند نیروهای امنیتی را از پل «الجمهوریه» که به منطقه سبز منتهی می‌شود عقب رانده و پیش‌روی کنند، اما بار دیگر نیروهای امنیتی کنترل این پل استراتژیک را در دست گرفتند.

همچنین در حالی که نیروهای امنیتی پس از آرام شدن اوضاع شش پل اصلی بغداد را بازگشایی کرده بودند، بار دیگر آن‌ها را مسدود کردند و صدای تیراندازی نیز در اطراف پل «الجمهوریه» شنیده می‌شود.

حامیان صدر و شخص مقتدی الصدر به از سر گیری جلسات پارلمان پس از وقفه دو ماهه اعتراض دارند و خشمگین هستند. جریان صدر تمامی تلاش خود را در این مدت به کار گرفت تا پارلمان را منحل کند. پارلمانی که خود از آن خارج شده است.

تلاش دوباره حامیان جریان صدر برای یورش به منطقه سبز در حالی است که شخص مقتدی الصدر نیز ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای همزمان با از سرگیری جلسات پارلمان، در بیانیه‌ای شدیداللحن به شدت علیه دیگر گروهها و احزاب سیاسی موضع گرفت و گفت که نه در روند سیاسی مشارکت می‌کند و نه حاضر به مذاکره است.

در همین حال در شرایطی که احتمال می‌رفت نمایندگان در پارلمان حضور نیافته و به حد نصاب قانونی نرسند نشست پارلمان عراق ابتدا با حضور ۲۰۳ نماینده آغاز شد اما کم کم بر شمار نمایندگان حاضر در صحن مجلس افزوده شد و طبق اعلام اداره اطلاع‌رسانی پارلمان، ۲۴۰ نماینده در پارلمان حضور یافتند.

همزمان منابع عراقی عصر امروز از اصابت چهارمین راکت در مرکز منطقه سبز و در کنار ساختمان همایش‌ها خبر دادند.

پیش از این نهاد رسانه‌ای «الاعلام الامنی» (وابسته به دفتر نخست‌وزیری) از شلیک سه راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خبر داده بود.

این گروه‌ رسانه‌ای اعلام کرد که در پی شلیک این راکت‌ها، یک افسر و سه درجه دار مجروح شدند و به یکی از خودروهای نمایندگان پارلمان و یکی از ساختمان‌های این منطقه، خساراتی وارد شد. یکی از راکت‌ها به محوطه پارلمان اصابت کرده است.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت شلیک این راکت‌ها را برعهده نگرفته است. در همین حال حساب کاربری «وزیر صدری» که مواضع مقتدی الصدر را پوشش می‌دهد، این حملات راکتی را محکوم کرد و نوشت این کار طرف‌های ناشناس و چه بسا اشغالگران و اذنابش باشد.

شرایط سیاسی عراق از اکتبر سال گذشته میلادی و پس از برگزاری انتخابات پارلمانی متشنج شده و با گذشته یک سال هنوز نخست‌وزیر جدید انتخاب نشده است. حامیان جریان صدر پیش از این نیز در هشتم مرداد ماه با یورش به منطقه سبز وارد صحن پارلمان شده و به مدت دو هفته در داخل و خارج ساختمان پارلمان تحصن کرده بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر