جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۳۸۲۳
جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: نایب‌رییس فدراسیون فوتبال گفت: اگر ایرانی هستیم، نباید هیچ موضوعی را به تیم ملی ربط دهیم.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی محمد نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: بعد از انتخابات هشتم شهریور ماه بلافاصله جلسه‌ای را با تاج برگزار کردیم. با توجه به تقویم پیش‌رو متوجه شدیم که چهار تا اعزام خواهیم داشت که در آن باید تیم نوجوانان راهی ژاپن می‌شد، تیم جوانان به قرقیزستان، تیم ملی فوتسال به تایلند و تیم ملی فوتبال نیز برای اردو آماده سازی راهی اتریش می‌شد.

وی ادامه داد: این هماهنگی‌ها فقط برای تیم ملی بزرگسالان نیست و باید برای تمامی رده برنامه‌ریزی درستی انجام می‌شد. با توجه به زمان بسیار کمی که در اختیار داشتیم، در فدراسیون همکاران ما به خوبی این موارد را دنبال کردند. یکی از مباحثی که مطرح بود، این است که در تیم‌های نوجوانان، جوانان و فوتسال، سرمربی‌ها و کادرفنی کاملا مشخص بود اما در خصوص تیم ملی بزرگسالان هیئت رییسه نظرات خاصی را در رابطه با ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ داشت اما در جلسات به این نتیجه رسیدیم که کارلوس کی‌روش با توجه به همکاری ۸ ساله با تیم ملی و ۲ دوره حضور در جام‌جهانی با ایران به عنوان سرمربی ایران انتخاب شود.

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا از قبل با کی‌روش صحبت‌ها صورت گرفته بود یا نه، پاسخ داد: طبیعی است که وقتی هیئت ریئسه جدیدی قرار است شروع به کار کند، این مذاکره نه به عنوان مذاکره قطعی بلکه برای چشم‌انداز تیم ملی مدنظر ما باشد و اگر قرار باشد که برای هر مجموعه‌ای که در اختیار می‌گیریم چشم اندازی نداشته باشیم، بهتر است که اصلا این مسئولیت را قبول نکنیم. کی‌روش به عنوان انتخاب شماره اول مطرح بود و در جلسه با هیئت رییسه مطرح شد و با توجه به در نظر گرفتن مباحث فنی و تجربی، این مربی انتخاب شد.

نبی در رابطه با مبلغ و مدت زمان قرارداد کی‌روش نیز گفت: بعد از انتخاب کی‌روش و مذاکراتی که صورت گرفت، بلافاصله خودم با اسکوچیچ جلسه‌ای برگزار کردم و به او پیشنهاد تیم امید را ارائه دادم اما اسکوچیچ نپذیرفت و گفت که برنامه‌های دیگری خواهد داشت. در خصوص مبلغ قرارداد کی‌روش نیز در نهایت باتوجه به مذاکراتی که صورت گرفت، قرارداد ماهیانه کی‌روش ۵۰ هزار یورو و ۵ نفر دستیاران کی‌روش نیز ماهیانه ۳۰ هزار یورو به توافق رسیدیم که در مجموع ماهیانه ۸۰ هزار یورو خواهد بود. در رابطه با زمان قرارداد هم که فعلا تا پایان جام‌جهانی خواهد بود که با توجه به صحبت‌های صورت گرفته با تاج قرار است این مدت تا پایان جام‌ملت‌ها آسیا تمدید شود.

وی اضافه کرد: در صورت صعود تیم ملی به مرحله بعد، خود کی‌روش و کل کادرفنی ۱۲ درصد از پاداش پلی‌آف را دریافت خواهند کرد. در همه جای دنیا مرسوم است که تیم‌ها در صورت نتیجه گرفتن حتی در بازی‌های دوستانه، پاداش دریافت کنند.

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در تهران جلسه ای با حضور کی‌روش و مسئولان سازمان لیگ داشتیم. تقویم تیم ملی را مطرح کردیم. چون متولی دوستان هستند، اجازه بدهید خودشان اعلام کنند اما قرار بر این است تا قبل از اعزام تیم ملی، شنبه بعد از هر بازی بازیکنان داخلی در اردو حضور پیدا کنند. این اردو بیشتر برای تست آمادگی جسمانی است و جنبه ریکاوری دارد تا مربیان تیم ملی از اوضاع آن‌ها با خبر باشند و در جریان قرار بگیرند. این بازیکنان نهایت سه روز در اختیار تیم ملی هستند و بعد به تیم خودشان می‌روند.

نبی ادامه داد: فرصتی نداریم تا اردویی برگزار شود. شنبه تا دوشنبه بازیکنان در اختیار ما هستند و بعد به تیم خودشان می‌روند. البته کی‌روش با سرمربیان تیم‌ها به صورت مستقیم صحبت و مشورت کرده است. او احترام آن‌ها را حفظ کرده است. در کنار این مساله سازمان لیگ هم با باشگاه‌ها صحبت کرده و تعامل خوبی باید برقرار شود. حریفان قدرتمندی داریم و بدون آمادگی به جام جهانی رفتن به صلاح نیست.

وی در مورد تغییرات رفتاری کی‌روش گفت:‌ در هشت سالی که او در ایران بود، تجربیاتی کسب کرد. به دلیل مناسباتی که وجود دارد این اتفاق افتاده است. همین که او تک تک به مربیان زنگ می‌زند، نشان می‌دهد این تعامل بسیار بیشتر شده است. سن هم که بالاتر برود، در این مورد تاثیرگذار است. البته همان زمان هم که این موارد وجود داشت، چیزی را برای خودش نمی‌خواست.

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال در مورد موضوع اختلاف بازیکنان در تیم ملی بیان کرد: این بحث را نمی‌توانید به تیم الان اشاره کنید. من سال‌ها با تیم‌های مختلف بودم و معمولا این موضوعات در تیم‌های ملی گاها وجود دارد اما خوشبختانه در این اردو، این همبستگی بسیار وجود داشت. بزرگترهای تیم در این مورد بسیار خوب مدیریت کردند اگرچه در دوره اسکوچیچ، ناهماهنگی‌هایی بین بچه‌ها بود اما در این اردو همه چیز خوب بود.

نبی در مورد سردار آزمون و مهدی طارمی گفت:‌ این بازیکنان، بزرگان تیم هستند و همبستگی در تیم ایجاد می‌کنند. در صحنه تعویض من شاهد بودم که طارمی مرتب به سردار می‌گفت که از موقعیت‌ها استفاده کن و با او تعامل داشت. چیزی که من دیدم حاکی از رابطه دوستانه آن‌ها با هم بود. حتی زمانی هم که سردار گل زد، طارمی به عنوان نفر اول در خوشحالی کنار خط آمد. فکر می‌کنم که ما باید از حاشیه‌ها باید پرهیز کنیم. به لحاظ زمان کمی که داریم، باید به سمت بالا بردن روحیه بچه‌ها باشیم. اگر ایرانی هستیم، نباید هیچ موضوعی را به تیم ملی ربط دهیم. با توجه به گروه سختی که داریم، باید یک‌دل باشیم. انضباط در تیم حاکم است.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربه‌ای که من در این سال‌ها کسب کردم، اعتقاد دارم که تیم ملی و کادرفنی بسیار خوبی داریم و قاعدتا هم صداسیما همیشه یار دوازدهم ما بوده و هست و امیدواریم که این مسیر را در برنامه‌های ورزشی و غیرورزشی ادامه دهیم و فکر می‌کنم که این اتفاق خوب صورت گرفته است. هیچ چیزی بهتر از تعامل بین تیم ملی و اصحاب رسانه با توجه به رسیدن به این مرحله نخواهد بود و طبیعی است که اگر این همدلی صورت بگیرد، نتیجه‌گیری بهتری خواهیم داشت.

نبی در مورد همکاری با جواد نکونام در تیم ملی فوتبال اظهار داشت: من جلسه‌ای با نکونام و حمید گرشاسبی مدیرعامل فولاد خوزستان نداشتم. تازه به تهران برگشتیم و فردا باید این موضوع را پیگیری کنیم. نظر کی‌روش، نکونام است ولی باید دید مدیرعامل فولاد در این زمینه چه تصمیمی خواهد گرفت. بعید می‌دانم که اگر توافق کامل با نکونام صورت نگیرد، گزینه دومی در کار باشد. کی‌روش فعلا فقط نام نکونام را مطرح کرده است.

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: تیم ملی قبل از جام جهانی در تاریخ ۱۹ یا ۲۰ آبان در تهران با یک تیم از حاشیه خلیج فارس بازی دوستانه خواهد داشت و ۲۵ آبان نیز تیم ملی به قطر اعزام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر