پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۸۴۳
جمعه ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ظرفیت اقامتی و گردشگری استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت و تعداد تخت اقامتگاهی آن به ۶ هزار و ۶۰۰ تخت رسید.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، اسماعیل سجادی‌منش ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرا می‌شود، اظهار داشت: استان بوشهر از دیر باز از ظرفیت‌های مهم گردشگری در بخش‌های مختلف برخوردار بوده که برخی از آثار باستانی استان به دوره پیش از اسلام می‌رسد.

وی تاریخ گردشگری مقاومت استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این تاریخ در استان بوشهر که نشان از جایگاه مردم این سرزمین در مقاومت و ایستادگی برابر متجاوزان و ظالمان است ظرفیت‌های مهمی برای گردشگری فراهم کرده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر رئیس علی دلواری را نماد ضد استعماری و استکبارستیزی دانست و خاطرنشان کرد: اماکن گردشگری مقاومت در استان بوشهر مرمت، بازسازی و احیا شده که در این راستا امسال طرح‌های مهمی در عرصه محتوایی و فیزیکی اماکن گردشگری مقاومت اجرا می‌شود.

سجادی‌منش از بازسازی و مرمت ساختمان گردشگری مقاومت «مجلسی آل‌عصفور» در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: گورستان تاریخی بریتانیا متجاوز در شهر بوشهر که نماد شکست استعمار پیر انگلیس در این شهر است امسال ساماندهی می‌شود.

وی شهید نادر مهدوی را نماد مبارزه با آمریکا در خلیج‌ فارس دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس در حمله و تجاوز به سرزمین ایران در استان بوشهر شکست خورده‌اند که نمادهای مبارزان و سرداران این عملیات‌ها به عنوان گردشگری مقاومت معرفی شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از افزایش ظرفیت اقامتی و گردشگری این استان خبر داد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ظرفیت اقامتی و گردشگری استان بوشهر 20 درصد افزایش یافت و تعداد تخت هتل و اقامتگاه‌های گردشگری به بالای 6 هزار و 600 تخت رسید.

سجادی‌منش از تخصیص اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه به طرح‌های گردشگری استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 4 برابر سهمیه در نظر گرفته در عرصه اجرا طرح‌های گردشگری جذب شده است.

وی صنایع را محصولات تولیدی این حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: کمک به هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی یکی از برنامه‌های مهم است که با مشارکت شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی نمایشگاه صنایع دستی راه‌اندازی و 4 میلیارد تومان محصولات و تولیدات این حوزه به فروش رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر