چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۹۲۲
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: مشکلات سلامت سالمندان در شهرستان گناوه اولویت‌بندی می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عصمت حیدری صبح یکشنبه در کمیته راهبردی سلامت سالمندان شهرستان گناوه اظهار داشت: به‌منظور بررسی وضعیت موجود گروه سنی سالمندان در حوزه سلامت، همه دستگاه‌های مرتبط موظفند مشکلات شناسایی‌شده را استخراج کرده و به‌عنوان پیش‌نیاز تدوین یک برنامه مداخلاتی کاربردی، اولویت‌بندی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت رو به رشد جمعیت سالمندان شهرستان، آمادگی همه دستگاه‌های مرتبط با رویکرد برنامه‌ریزی برای سالمندان با توجه به نیازهای قابل مداخله در مجموعه تحت پوشش خود و همکاری با مرکز بهداشت شهرستان، جهت حفظ و ارتقا سلامت سالمندان ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان داشت: با توجه به رسالت سازمان‌های مرتبط و عوامل خطر مختلف تهدیدکننده سلامت سالمندان، به‌تناسب سن، جنس، شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محل سکونت آنان، اجرای برنامه‌های مشترک بین بخشی به‌منظور حفظ سلامت سالمندان در دستور کار قرار می‌گیرد که برنامه هفته سالمند امسال هم در همین راستا تنظیم و اجرا می‌شود.

در این جلسه، مسئول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان گناوه، آمارهای مرتبط با جمعیت سالمند شهرستان، وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا و پوشش شناسایی و طبقه‌بندی خطرپذیری در سالمندان را ارائه کرد.

جمعیت سالمند شهرستان گناوه ۱۰ هزار و ۲۶۲ نفر است که هفت هزار و ۷۱۴ نفر از آنان در شهر و ۲ هزار و ۵۴۸ نفر آنان در روستا سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر