شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۶۰۷
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: حجم ترافیک در برخی از خیابان‌های این شهر سنگین که برای حل این مشکل تدابیر و راهکار لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط نیاز است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان افزود: اگرچه ماموران پلیس راهور در زمینه روان سازی ترافیک و جلوگیری از تخلفات نهایت تلاش خود را بکار می برند اما لازم است با کارهای کارشناسی شده و با همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌ها از جمله شهرداری در این زمینه بیشتر اهتمام ورزند.

وی اظهارداشت: خودروهایی که در میدان امام و خیابان های پرتردد از جمله طالقانی و بسیج  بصورت ۲ ردیف متوقف و باعث ترافیک می شوند، اعمال قانون شوند و حتی یک دستگاه جرثقیل در این مسیرها بصورت دائم مستقر  تا زمینه انتقال آنها به پارکینگ شهرداری فراهم شود.

صفری گفت: در زمان وقوع حوادث رانندگی، نیروهای امدادی و انتظامی به موقع  حضور یابند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار گناوه افزود: کادر پزشکی  بیمارستان شهر در زمان انتقال مصدومان حوادث رانندگی همواره آمادگی لازم داشته باشد و حضور داشته باشند و نباید تاخیری صورت گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش موظف است در تمامی مدارس آموزش های لازم قوانین راهنمایی و رانندگی  با استفاده از کارشناسان پلیس در برنامه های اولویت دار خود قرار دهد و اولیا  نسبت به ایاب و ذهاب فرزندان نظارت داشته باشند.

فرماندار گناوه ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای  اصلاح و رفع موانع حادثه خیز در اسرع وقت اقدام کند و دهیاران نیز با پلیس در برگزاری کلاس های آموزشی همکاری داشته باشند.

خودرو دوربین دار ثبت تخلفات در شهر گناوه نیاز است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گناوه گفت: برای حل مشکل ترافیکی در سطح شهر بکارگیری یک دستگاه خودرو دوربین دار ثبت تخلفات و تجهیزات الکترونیکی بسیار ضروری است که امیدواریم تامین شود.

سرهنگ دوم ابراهیم احمدی افزود: با همکاری شهرداری سه نقطه حادثه خیز در سطح شهر برطرف شده است و یک نقطه دیگر در خیابان ارشاد به محله چاه جو وجود دارد که نیاز به مطالعه و همکاری شهرداری دارد.

وی اظهارداشت: مجموعه شهرداری در زمینه بحث ترافیکی همواره همکاری با پلیس داشته و هر کجا نیاز به سرعت کاه  و تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی بوده دریغ نکرده است.

احمدی بیان کرد: در ۶ ماه اول امسال تصادف منجر به فوت در سطح شهر گناوه وجود نداشته است.

رئیس پلیس راهور گناوه از دستگاه‌های اجرایی که در سطح شهر طرحی اجرا می کنند خواست به پلیس اطلاع دهند و در این زمینه مواردی بوده که اطلاع نداده اند.

وی کمبود پارکینگ را از دیگر مشکلات در ایجاد ترافیک در شهر دانست و گفت: از شهرداری انتظار داریم در زمان اخذ مجوز برای احداث مجتمع های تجاری جدید، احداث پارکینگ را در اولویت قرار دهد.

نقاط حادثه خیز برون شهری گناوه برطرف شود

فرمانده پلیس راه گناوه گفت: این فرماندهی برای بالابردن سطح فرهنگ قوانین راهنمایی و رانندگی و رفع نقاط حادثه خیز در سطح روستاهای شهرستان بویژه مدارس، حضور میدانی داشته و اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای با همکاری دهیاری ها و شوراها کرده است.

سرگرد سیدموسی مهدیان افزود: چندین نقطه حادثه خیز برون شهری از جمله در  مسیر منتهی به روستای چهارروستایی و پیچ روبه روی مال قاید وجود دارد که نیازمند نصب موانع بتنی و پلاستیکی و علایم و روشنایی است.

بازگشایی گذرها نقشی مهم در کاهش ترافیک شهر گناوه داشته است

شهردار گناوه گفت: با توجه به اینکه بحث ترافیک یکی از مشکلات اساسی این شهر است، شهرداری هر جا نیاز بوده ورود و همکاری کرده است.

جواد رستمی افزود: چندین نقطه شهر نیاز به بازگشایی گذر بوده که توسط شهرداری انجام شده و کمک بسیار زیادی در روان سازی ترافیک کرده است.

وی  گفت: چندین گذر دیگر که منازل در مسیر وجود دارد، باید بازگشایی شود که نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

شهردار گناوه اظهارداشت: احداث پارکینگ بویژه در محدوده مجتمع های تجاری یکی از نیازهای مهم است که می تواند برای حل مشکلات ترافیکی اثرگذار باشد و در صورت تامین زمین، شهرداری ورود خواهد کرد.

آمار فوتی تصادفات برون شهری گناوه افزایش یافت

رئیس اورژانس ۱۱۵ گناوه گفت: آمار فوتی های سر صحنه محورهای برون شهری این شهرستان نسبت به ۲ و سه سال گذشته افزایش یافته است.

رضا شفیعی افزود: با توجه به اینکه خیابان طالقانی و بسیج با حجم ترافیک زیادی بویژه در نزدیکی ظهر و غروب روبرو می‌شود، امکان امدادرسانی خودروهای امدادی را در زمان حوادث به شدت با کندی مواجه می کند و باید این معضل برطرف شود.

وی اظهارداشت: برای اجرای طرح ترافیکی در سطح شهر، موانع و مشکلاتی که برای امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ پیش می آید باید مدنظر قرار گیرد.

راه‌های ارتباطی ایمن سازی شده است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناوه گفت: این اداره در زمینه ایمن سازی راه‌های ارتباطی این شهرستان چندین برنامه و طرح اجرایی کرده است.

سیدابوالحسن علوی افزود: لکه گیری و آسفالت محورهای برون شهری و روستایی، اصلاح واریانت پیچ مال قاید، نصب دوربین کنترل، ترمیم پل سید رضا و احداث پل جدید در جوار این پل بخشی از عملکرد صورت گرفته این اداره است.

وی اظهارداشت: تکمیل تعریض کمربندی قدیم، تعمیر پل قدیمی جاده مسیر بهمنیاری، تبدیل آب نما به پل در مسیر روستای گاوسفد و مال محمود از دیگر فعالیت های این اداره است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناوه گفت: این شهرستان در زمینه جذب اعتبارات در بین شهرستان های استان بوشهر پیشتاز بوده است.

وی از فرماندار و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل اداره متبوع برای همکاری و پیگیری  اختصاص اعتبار به حوزه راهداری این شهرستان تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر