پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۲۳
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: به مناسبت هفته وحدت عملیات اجرایی پروژه مجتمع خدمات رفاهی و جایگاه سوخت محمد رسول الله (ص) بندرریگ شهرستان گنوه با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیاردریال توسط بخش خصوصی روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این پروژه چندمنظوره توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با همکاری دستگاه‌های متولی ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان بوشهر در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع از اراضی منابع ملی در جوار جاده ساحلی بندرریگ - گناوه حدفاصل روستای عرش با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۴ نفر احداث می شود.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر در این آیین گفت: هر بخش خاک پهناور ایران اسلامی  از جمله استان بوشهر  قابلیت خاص خود را در عرصه های مختلف دارد که اقدام و حرکت روبه رشد صنعت گردشگری در کشور یکی از آنها است.

محمد هادی رستمیان افزود: توجه به صنعت گردشگری و جذب گردشگر در هر منطقه  مزایا و فواید خاصی از جمله رونق و آبادانی، انتقال تجارب و  آشناشدن با فرهنگ های مختلف  دارد که باید به آن توجه جدی شود.

وی اظهارداشت: در حوزه گردشگری این استان گام های خوبی برداشته شده و پروژه های مهم فعال است که احداث مجتمع خدمات رفاهی محمدرسول الله (ص) بندرریگ یکی از آنها است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در هر سفر به شهرها و روستاهای استان بوشهر، مسایل و مشکلات آنها از نزدیگ بررسی و بجد پیگیری می شود.

وی بیان کرد: برای انجام کارهای مشارکتی نیاز به همدلی، همراهی و مشارکت همه آحاد جامعه است تا مرزهای پیشرفت و رونق را ارتقا دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و استان بوشهر گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ،عدالت در  توزیع پروژه‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی از جمله در حوزه گردشگری در مناطقی که فاصله با مراکز شهرها و  استان فاصله دارند محقق شد که پروژه بندرریگ ، نمونه ای از آنها است.

اسماعیل سجادی منش افزود: در هفته دولت امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری افتتاح و کلنگ زنی شد که یکی از پروژه‌ها در روستای عسلویه با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردتومان است.

وی اظهارداشت: همه تلاش و همت خود را بکار بستیم تا شعار دولت سیزدهم را که بر محوریت عدالت در توزیع ثروت و پروژه های سرمایه گذاری در مناطق با فاصله از مراکز شهرهای این استان را جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: شهرستان گناوه از مقاصد اصلی سفر هموطنان به این استان است و با پیگیری‌های صورت گرفته استاندار بوشهر و معاونان و فرماندار گناوه، چندین پروژه در حوزه گردشگری اجرایی خواهد شد که نیاز به همکاری دستگاه‌های مرتبط داریم.

فرماندار گناوه گفت: به رغم اینکه در بحث گردشگری شهرستان، متقاضیان اعلام آمادگی و استقبال خوبی کرده اند اما دچار پیچ و خم‌های اداری هستند که مصرانه از معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر تقاضا داریم در این زمینه عنایت خاصی داشته و این موانع برطرف شود.

محمدتقی صفری افزود: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در بیشتر سال از جمله اواخر هفته و تعطیلات نوروز از مقاصد اصلی گردشگران است، ستاد تسهیلات خدمات سفر، جلسات منظم برگزار و برنامه ها و مشکلات را پیگیری و رسیدگی  می‌کند.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه برای پروژه جاده ساحلی در مسیر روستاهای ساحلی  به خیابان ساحلی گناوه اعتباراتی اختصاص و در هفته دولت کلنگ زنی شد، امیدواریم روند اجرای آن توسط بنیاد مسکن سرعت بگیرد.

امام جمعه بندرریگ با گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت نه تنها در میان اهل شیعه و سنی بلکه بین ادارات و نهادها و خدمتگزاران به وضوح نمایان است.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش افزود: روستای عرش از مناطق بکر و گردشگر این شهرستان قابلیت زیادی دارد که  جاده  دسترسی مناسب ندارد و امیدواریم بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: جزیره میرمهنا از دیگر قابلیت های حوزه گردشگری این منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بندرریگ از تلاش و زحمات و توجه استاندار بوشهر و معاونان و فرماندار گناوه و بخشدار بندرریگ به این بخش تقدیر کرد.

بخشدار بندرریگ گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، خیلی از ظرفیت های مغفول مانده در این منطقه احیا و به چرخه تولید برگشتند که فعال شدن چندین واحد تولیدی در شهرک صنعتی این بندر نمونه ای از آن است.

ضرغام محمدی افزود: در حوزه روستایی ۱۴۰ متر آسفالت معابر در دولت سیزدهم اتفاق افتاد که با  هشت سال گذشته برابری می کند.

وی اظهارداشت: جاده ساحلی این بندر از نقاط مهم و پرتردد استان بوشهر است که انتظار داریم این محور که مطالعه چهارخطه کردن آن پایان یافته  است، هر چه زودتر اجرا شود.

بخشدار بندرریگ ادامه داد: برقراری جاده دسترسی به اسکله صیادی روستای گردشگری و صیادی جزیره و پارک هاله بندرریگ نیاز است که امیدواریم انجام شود.

رئیس صنف مجتمع های خدماتی و رفاهی استان بوشهر گفت: مجتمع های خدمماتی رفاهی با هدف تجمیع و تمرکز خدمات یکی از شریان های حیاتی است که در کشور به وجود آمده است.

محمد نورافکن افزود: به رغم سرمایه گذاری بالا و خدمات دهی مجتمع های بین راهی استان بوشهر، اما با مسایل و مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

 وی اظهارداشت:  همراهی و هماهنگی نکردن شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر  با مجتمع های خدمات رفاهی یکی از اهم مشکلات موجود است.

رئیس صنف مجتمع های خدماتی و رفاهی استان بوشهر گفت: از سال ۱۳۹۹ ، ده مجتمع خدمات رفاهی بالای ۸۰ رصد پیشرفت فیزیکی دارند و یا آماده بهره برداری داریم که به دلیل گرفتار شدن در پیچ و خم شرکت پخش فرآورده های نفتی معطل مانده است و این روند موجب ضرر وزیان به سرمایه گذاران و همچنین ارایه نشدن خدمات رفاهی در مسیرهای بین راهی به مردم می شود.

وی اعمال تعرفه تجاری برای آب و برق و بهره مند نشدن از معافیت مالیاتی  ۵ تا ۱۰ سال را از دیگر مشکلات حاد مجتمع های رفاهی استان بوشهر عنوان کرد.

نورافکن افزود: در استان بوشهر ۲۳ مجتمع خدمات رفاهی فعال، ۲۱ مجتمع در حال احداث و ۱۶ مجتمع در حال  استعلام اخذ موافقت اصولی هستند.

وی بیان کرد: با احداث یک مجتمع توسط سرمایه گذاران که در بیابان ها انجام می شود حداقل ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر