شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۲۱۳
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: راه‌اندازی و توسعه مراکز و کانون‌های فرهنگی و تربیتی از جمله مرکز رشد کانون یاریگران زندگی در مدارس، کمک شایانی در مصون ماندن دانش آموزان و خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی می‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز رشد کانون یاریگران زندگی در دبستان دخترانه ۲۲ بهمن این شهرستان افزود: راه‌اندازی این مرکز، دانش آموزان را از برنامه‌های شوم دشمن که شبانه روز از طریق امپراطوری رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی به منظور نفوذ بر جوانان متمرکز کرده است، در امان و مصون خواهد گذاشت.

وی اظهارداشت: باتوجه به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، راه اندازی این مرکز و دیگر مراکز مرتبط، بهترین گزینه و راهگشای برطرف کردن مسایل و مشکلات گریبانگیر در خانواده‌ها  است.

رکنی حسینی بیان کرد: تعلیم و تربیت از مهم‌ترین و اساسی ترین اموری است که در زندگی بشر نقش بسیار موثری دارد و فرزندان ما زمانی از این امر مهم برخوردار خواهند شد که بین عوامل مختلف آن, مشارکت و همکاری همه جانبه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بین عوامل تعلیم و تربیت, نقش خانه و مدرسه از بقیه تعیین کننده تر است، افزود: اولیا و مربیان به عنوان سردمداران دو نهاد خانواده و مدرسه, پایه گذار شخصیت و رفتار دانش آموزان به شمار می‌آیند و همکاری و مشارکت آنها سبب رشد و شکوفایی افرادی اندیشمند و موثر در جامعه می‌شود.

امام جمعه گناوه اظهارکرد: اولیایی که به فرزندان خود توجه بیشتر دارند و با نظارت بر فعالیت‌های آنها و اختصاص دادن زمان و امکانات لازم, حمایت خود را در خانه و مدرسه نشان می‌دهند، در آینده موفق تر خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: با توجه به مقطع حساس کنونی که دشمنان نسل جوان و باورها و اعتقادات دینی ما را نشانه گرفته اند، راه‌اندازی کانون یاریگران زندگی مرکز رشد در این شهرستان بسیار ضروری بود که محقق شد.

ضرغام مردانی افزود:  ظرفیت سازی و تسهیل گری، افزایش و ارتقای آگاهی دانش آموزان در زمینه خطراتی که آنها را تهدید می‌کند و مشارکت در طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و کمک به کاهش خطرپذیری در سطح مدرسه، در اجرای این طرح مدنظر است.

وی اظهارداشت: مرکز این کانون در دبستان دخترانه  ۲۲ بهمن شهرستان مستقر شده است که کارشناسان مربوطه به دانش آموزان بویژه آنانی در معرض آسیب اجتماعی  شناسایی شده و نیازمند، خدمات مشاوره ای و راهنمایی‌های لازم ارایه می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: با راه اندازی این مرکز ارتباط بیشتری بین اولیا و دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲۰ هزار دانش آموز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر