جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آئین تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش استان با حضور بطحایی معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارتخانه، استاندار، نماینده دشتی و تنگستان و فرهنگیان در سالن امام خمینی (ره) برگزار شد...
کد خبر: ۱۲۸۰۷
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: آئین تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش استان با حضور بطحایی معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارتخانه، استاندار، نماینده دشتی و تنگستان و فرهنگیان در سالن امام خمینی (ره) برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ناصر کرمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان در آئین معارفه خود، طی سخنانی برنامه هایش برای تصدی این سمت را در قالب 10 بند اعلام کرد.

\n\n

به نوشته ی پایگاه اطلاع رسانی اموزش و پرورش استان بوشهر، وی در این آیین اظهار داشت: لازمه جامعه پویا و مترقی آموزش و پرورشی است که بتواند جوانانی پرسش گر، جامعه پذیر و توانمند تربیت کند و دستیابی به چنین دنیایی بزرگ و فرهمند رسالت اصلی آموزش و پرورش است.

\n\n

کرمی ادامه داد: مسؤلان و مدیران کشور، آموزش و پرورش را در برنامه ریزی های کوتاه و بلندمدت در اولویت قرار دهند تا انشالله شاهد جایگاه شایسته کشورمان در منطقه و جهان باشیم.

\n\n

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: اینجانب با توکل به فضل الهی و ضمن داشتن تجربه سال های متمادی خدمت در کسوت پرافتخار معلمی و خدمت به جامعه معزز فرهنگی، به همت، حمیت همکاران بزرگوار و همفکری و همکاری همه نهادها و دستگاههای اجرایی استان، چشم امید دارم و مهم ترین اولویت های کاری و برنامه های خود را با توجه به منویات مقام معظم رهبری، سند چشم انداز جمهوری اسلامی، نقشه جامع علمی کشور، برنامه توسعه 5ساله، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه تدوین شده توسط مقام عالی وزارت، عملیاتی خواهم نمود.

\n\n

به نوشته ی خلیج فارس، کرمی سپس برنامه های خود را در این مسئولیت به شرح زیر اعلام کرد:

\n\n

1. تمام تلاش خود را برای ارتقای منزلت و جایگاه رفیع معلمی در سطح استان مصروف داشته، همه ابزارهای مدیریتی ام را برای تحقق آن به کار خواهم بست.

\n\n

2. با عنایت به اینکه حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش عزمی ملی می طلبد و در توان و اختیار مدیر استان نیست، اما خود را مسئول پیگیری و انعکاس خواسته های بحق همکارانم می دانم.

\n\n

3. توجه به نخبگان فرهنگی و صاحب نظران تعلیم و تربیت را وظیفه خود می دانم و اندیشه های پویای همکارانم را در مدارس سراسر استان در برنامه ریزی ها لحاظ خواهم کرد.

\n\n

4. خرد جمعی را مبنای امور مدیریتی ام قرار داده و برای تقویت شوراهای آموزش و پرورش به شوراهای مدارس و نقش سازنده آن در توسعه تعلیم و تربیت تلاش خواهم کرد.

\n\n

5. برنامه محوری در همه سطوح آموزش و پرورش استان مدنظر خواهد بود.

\n\n

6. با تدوین برنامه ای یک ساله برای ارتقاء جایگاه علمی دانش آموزان استان و بالاتر از میانگین کشوری و اجرای برنامه بلندمدت برای کسب جایگاه تک رقمی در کنکور تلاش می کنیم.

\n\n

7. به ساحت های شش گانه تربیتی شامل: تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت دینی و بدنی، تربیت هنری و زیباشناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علم و فناوری توجه بیش از پیش صورت خواهد گرفت.

\n\n

8. با عنایت به این که آموزش و پرورش صرفا دولتی بهره وری مفید برای جامعه پویای ما نخواهد داشت، توسعه مدارس و آموزشگاه های غیردولتی و نظارت بر کیفیت و قانونمندی آنها با جدیت دنبال خواهد شد.

\n\n

9. سیاست های پنج گانه مقام عالی وزارت، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، بهبود کیفیت مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه، توسعه مشارکت عمومی و مدرسه محوری همواره مورد توجه خواهد بود.

\n\n

10. تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی آرام همراه با تعامل و همفکری به کار می گیرم و تلاش خواهم کرد بدور از هر گونه خودخواهی از نقد و نظر را در تصمیم گیری ها بپذیرم.

\n\n

وی اضافه کرد: در پایان خدمت مردم شریف استان یادآوری می نمایم از این که قرار است به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید و در سمت مدیرکل آموزش و پرورش در کسوت خدمتگزاری فرزندان شما باشم به بنده حق دهید شیوه ام اعتدال باشد و مشی کاری ام توآم با تدبیر و امیدواری.

\n\n

کرمی در پایان از تلاش های حصیری مدیرکل سابق این اداره تشکر کرد و گفت: وی با بررسی های میدانی، اشراف خوبی بر آموزش و پرورش استان داشت و کارهای موثری را برنامه ریزی نمود که بخشی اجرا شد و سایر برنامه در آینده به نتیجه خواهد رسید.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر