جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۱۲۴
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: مراسم تجلیل از یک حافظ کل و ۴۵ حافظ جزء قرآن کریم به همت دفتر امام جمعه اهل سنت در بندر سیراف برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، امام جمعه اهل سنت سیراف شنبه‌شب در این مراسم ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت: بی نیاز ترین مردم حافظان قرآن هستند.

شیخ حسین افروز ادامه داد: گرامی‌ترین بندگان بعد از انبیا و خاندان نبوت و یاران با وفای پیامبر (ص)، علما و سپس حافظان قرآن هستند و مانند پیامبر از دنیا می‌روند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و پشتکار مدرسین و حافظان حاضر در مراسم اظهار داشت: فرزندان بزرگترین نعمتی هستند که خداوند به بندگانش عنایت فرموده است و از این امانت و ثروت بسیار که در اختیار ما قرار داده و باید مراقب آن باشیم.

امام جمعه اهل سنت سیراف در پایان ضمن تقدیر از مدیریت دارالقرآن حسنین علیهم السلام، تلاش‌های خانم لیلا صفری استاد و مدرس کل قرآن کریم و همکاری شهرداری و شورای بندر سیراف اظهار داشت: در این مراسم از یک حافظ کل و ۴۵ حافظ جز قرآن کریم بندر سیراف تجلیل شد.

امام جمعه بخش سیراف در این مراسم گفت: قرآن به انسان بصیرت و آگاهی می‌دهد تا در فتنه‌ها راه حق را تشخیص بدهیم.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری افزود: این اجتماع بزرگ اهل سنت و تشیع خاری در چشم دشمنان اسلام است.

وی گفت: وظیفه پدران و مادران است که فرزندان خود با قرآن آشنا کنند و قرآن راه و رسم زندگی کردن به ما می‌آموزد.

حجت الاسلام عاشوری بیان کرد: شیعه و سنی مطیع ولایت فقیه هستند و در کنار همدیگر از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی گفت: عامل پیروزی انقلاب اسلامی در گرو وحدت بوده و هست، دشمنان خیال کردند با سیاه نمایی می‌توانند بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند اما کور خوانده‌اند.

امام جمعه بخش سیراف بیان کرد: همه وظیفه دارند وحدت را تقویت و تعمیق دهند، تقویت انسجام ملی و تلاش برای اتحاد مذاهب و قومیت مختلف و گرایش‌های سیاسی باید مورد توجه همگان خاصه مسئولین باشد.

این برنامه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سخنرانی شیخ حسین افروز امام جمعه اهل سنت سیراف و حجت الاسلام عاشوری امام جمعه بخش سیراف، قرائت دیکلمه، گروه تواشیح، تجلیل از حافظ کل قرآن کریم و همچنین تجلیل از حافظان چند جز قرآن کریم توسط مدیریت دارالقرآن حسنین علیهم السلام در مسجد جامع اهل سنت سیراف برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر