شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۱۳۵
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از ۲ هزار و ۵۸۰دانش آموز بازمانده از تحصیل این استان ۸۱۲ نفر جذب کلاس‌های درس شده اند.

به گزارش فکرشهر، علی اکبر بازیار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این جمعیت دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان بوشهر یک هزار و ۵۴۶ دانش آموز در مقطع ابتدایی هستند که زمینه جذب ۷۲۵ نفر آنها فراهم شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۶۵۱ نفر از دانش آموزان استان بوشهر نیز در مقطع متوسطه اول بازمانده از تحصیل هستند که تاکنون زمینه بازگشت به تحصیل ۸۳ نفر از آنان فراهم شده است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآورشد: اما از ۳۸۳ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل متوسطه دوم تنها چهار نفر از آنان جذب کلاس های درس و مدرسه شده اند.

وی اظهارداشت: ناتوانی خانواده از پرداخت هزینه تحصیل، بیماری دانش آموزان، ضعف تحصیلی، تکرار پایه، ازدواج دانش آموزان (پایه متوسطه دوم) در حین تحصیل از جمله دلایل بازماندن از تحصیل تعدادی از دانش آموزان به شمار می‌رود.

بازیار پوشش تحصیلی متوسطه اول استان بوشهر را ۹۴ و متوسطه دوم را ۸۹ درصد اعلام کرد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص کنکور سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ افزود: براساس بررسی های انجام شده امسال ۲هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان این استان در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و مهندسی پذیرش شده اند.

بازیار اضافه کرد: ۱۶۵ دانش آموز این استان در کنکور سراسری ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه سه رقمی زیر هزار شده اند که نسبت به ۲۰۲ نفر سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

به گفته بازیار شیوع ویروس کرونا و مجازی برگزار شدن کلاس‌های درس و کنکور باعث شد بسیاری از کلاس‌ها و برنامه‌های مربوط به کنکور برگزار نشود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام راحل و مدیریت پروژه های عمرانی مناطق نفت خیر تلاش می‌شود کلاس‌های آموزشی و آزمون‌های لازم مشابه نهایی برای دانش آموزن مناطق محروم برگزار شود.

بازیار گفت: در سال جاری براساس سیاست‌های دولت سهم نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان استان بوشهر با یک درصد افزایش از ۳۸ به ۳۹ درصد افزایش یافته و امروز ۶۰۰ دانش آموزان در رشته های مختلف فنی و حرفه ای در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: در راستای تقویت تجهیزات هنرستانی امسال ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در هنرستان‌های استان بوشهر هزینه شده است.

بازیار گفت: همچنین شمار دانش آموزان استان در رشته ریاضی و فیزیک نیز پنج دهم درصد تقویت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر