پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۱۵۹
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۷

فکرشهر: دبیر ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر گفت: این استان رتبه نخست کشور را در زمینه تدوین بوم راهبری جمعیت در قالب رویداد "مسیر نجات" کسب کرد.

به گزارش فکرشهر، رقیه زنگنه‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: تدوین نقشه جمعیت منطبق با زیست بوم این استان، بازویی موثر در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرهنگ سازی و گفتمان در این ارتباط است.

وی ادامه داد: رویداد مسیر نجات در راستای تحول آفرینی در راهبری بحران جمعیت برگزار شد و در این قالب ۳۱ استان بوم جمعیتی خود متشکل از چالش‌ها، اولویت‌های اثرگذار، ایده پردازی و عملیاتی کردن ایده ها را ارائه کردند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر با اعلام اینکه بوم تدوین شده این استان رتبه نخست را از آن خود کرد، ادامه داد: یکی از نمایندگان بخش مردمی و اداره کل ثبت احوال به عنوان دستگاه دولتی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را در این رویداد همراهی می‌کردند.

زنگنه‌نژاد عنوان کرد: تامین جایگاه و نقش پررنگ به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و تعاونی‌های استان بوشهر برای تحقق اهداف جوانی جمعیت از ویژگی‌های شاخص بوم تدوین شده این استان بود.

دبیر ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر گفت: این استان بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته بالاترین نرخ تجرد قطعی را در میان استان‌های کشور داشته و این مساله به عنوان یکی از چالش های بزرگ جمعیتی آن در این زیست بوم دیده شده و برای بهبود آن ایده پردازی و راهکار تعریف شده است.

زنگنه‌نژاد گفت: تاکید بر اصالت هویت مادری و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی برای ارج نهادن به این فرهنگ از اصول شاخص بوم جمعیتی استان بوشهر است که برای تحقق آن تلاش می‌شود.

وی اضافه کرد: ارائه ایده و تعریف راهکار برای استفاده از ظرفیت‌های خاص استان بوشهر مانند تعاونی لنج داران و مرزنشینان برای حمایت از ازدواج آسان جوانان یکی از نقاط شاخص بوم این استانی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

زنگنه نژاد افزود: ایجاد نگرش و جذب نگاه خیران به سوی ازدواج آسان و حمایت از زوجین نیازمند از دیگر نکاتی است که در قالب این بوم جمعیتی مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر گفت: کوچک کردن آموزش و گام به گام و محله محور کردن آن در زمینه‌های فرزندآوری و تنظیم خانواده از دیگر موضوعاتی است که در قالب این بوم ارائه راهکار شده است.

زنگنه نژاد اظهار کرد: در این رویداد که در یزد و با همکاری این استان برگزار شد، فرصت بسیار خوبی برای تبادل ایده‌ها میان استان‌هایی با شاخص‌های جمعیتی مشابه و نزدیک به هم فراهم شد و هم افزایی خوبی در کشور برای تحقق اهداف جوانی جمعیت شکل گرفت.

آمارهای واقعی ثبت احوال بموقع مسئولان را هشیار می‌کند

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اعلام کسب رتبه نخست این دستگاه در شاخص "ارتباط موضوعی دانشی در حوزه جمعیت" کشور، گفت: داده‌های دقیق جمعیتی می‌تواند با روشن کردن تغییرات جمعیتی در مکان یا زمان خاص، بموقع مسئولان امر را هشیار کند.

اسکندر پاسالار در گفت‌وگو با ایرنا افزود: علاوه بر این ثبت احوال هم می‌تواند با اتکا به آمارهای دقیق برای اقدامات فرهنگی برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: داده‌های لحظه‌ای و نزدیگ به یقین در دست اداره کل ثبت احوال استان بوشهر به مردم و مسئولان برای تصمیم گیری و اقدام هشدار می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر