پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۳۷۴
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: کارشناس برنامه سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در روش زایمان طبیعی از طرف مادر نوعی پروتئین خاص در مغز نوزاد افزایش می‌یابد که همین امر باعث بالا رفتن ضریبِ هوشی نوزاد می‌گردد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، مریم زنده باد چهارشنبه ۹ آذر اظهار کرد: نوزادان حاصل از زایمان طبیعی، از نظر پزشکی عوارضِ کمتری هم در دوران نوزادی و هم در سنین بالاتر خواهند داشت و همچنین این نوزادان در بدو تولد زودتر از نوزادان حاصل از زایمان سزارین شروع به تغذیه شیر مادر می‌کنند و مشکلاتِ تنفسی کمتری دارند.

زنده باد با اشاره به مزایای زایمان طبیعی اظهار کرد: نقش زایمان طبیعی در تنفس کودک از اهمیتِ ویژه‌ای برخوردار است، زیرا دردِ زایمان برای مادر باردار و آزاد شدن هورمون‌های او منجر به رشد ریه‌های نوزاد می‌شود و تنفس را برای نوزاد بعد از به دنیا آمدن خیلی راحت می‌کند.

کارشناس برنامه سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: نوزادانی که با زایمان طبیعی به دنیا می‌آیند، از طرف مادر باکتری‌های مفیدی را دریافت می‌کنند که رویِ سیستم ایمنی نوزاد و سلامت روده‌های او تأثیر مستقیم دارد و نقش بسیار مهمی در قوی شدن سیستم ایمنی نوزاد ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: در زایمانِ طبیعی از همان بدو تولد، نوزاد به آغوش مادر می‌رود و با شیردهی اولیه ارتباطی مستقیم با مادر خود ایجاد کرده که همین امر باعث آرامش نوزاد می‌گردد.

کارشناس برنامه سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص دیگر مزایای زایمان طبیعی گفت: در زایمان طبیعی می‌توان به عدم بروز بیماری برای مادر بعد از زایمان طبیعی اشاره کرد و در مادرانی که زایمان طبیعی داشته‌اند خطر زخم شدن ، ایجاد عفونت محل سزارین، آسیب دیدن مثانه و روده‌ها ،پارگی رحم در زایمان‌های بعدی وجود ندارد و از طرفی احتمال خطر لخته شدن خون در پاهای مادر نسبت به سزارین بسیار کمتر است.

زنده باد همچنین بیان کرد: زمان ترخیص مادرانی که زایمان طبیعی داشته‌اند پس از اطمینان از سلامت جسمی و روحی مادر ، ۲۴ ساعت بعد از زایمان است درحالی‌که در مادران زایمان کرده به روش سزارین ترخیص دیرتر انجام می‌شود که علاوه بر هزینه نوع زایمان، به دلیل مدت‌زمان بستری نیز بعد هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر